MH

Då vajlo och jag inte kunde delta i MH;t med resten av kullen så fick jag börja leta efter ett på annat håll. Tror jag ring/mejlat till nästan 10st klubbar för att se om det fanns platts för mig och Vajlo. Och i torsdags kväll fick jag svar att dagen där på fredagen den 1/7 att vi fick starta som 5;a kl 19.30 på västerås brukshundsklubb!
Det blev att kasta sig på telefonen och ringa och tacka ja - och att sedan försöka hitta skjuts upp!
Då jag alltid "stressar upp" mig och lätt blir nervös blev det inte mycket sömn - Vajlo som som en gris "lyckligt ovetande" ;)

Vi vaknade upp till ett fuktigt och varmt väder och jag kunde bara hoppas att vädret skulle bli sämre under dagen.
Det blev en lugn dag och kl 3 satte vi oss i bilen och åkte upp till Västerås.
Bilresan gick bra trotts värmen och vi hittade utan problem och anlände till ett kvavt varmt och mygg invarderat Västerås ca 2 timmar innan start.
Efter "inskrivningen" gick jag med som publik på en annan hunds MH eftersom jag aldrig sett hur det går till tidigare. Hunden var av rasen vit herdehund och det var väldigt intressant och lärorikt att stå vid sidan av och titta.
Efter rastning och nedkylning iform av 4liter vatten som jag hällde över Vajlo var det våran tur att starta!
Även fast jag intalat mig själv att jag inte alls var ett dugg nervös och lugn som en filbunke hade jag sprungit på toan ca 10ggr innan....

Figuranten var jätte trevlig lugn och tydlig i allt jag skulle göra och tacksamt nog väldigt lättsam - jag har en pinsam förmåga att börja prata mycket fort och dra dåliga skämt när jag är nervös för att kunna slappna av.

Eftersom jag har en översocial och kärvänlig hund så fick jag vid ett par tillfällen stå pionröd i ansiktet medans Vajlo tyckte det var högst nödvändigt att springa till publiken och hälsa glatt och pussa på alla som stod där, tror även att han ville göra ett bra intryck på mannen som förde protokollet då han vid flera tillfällen kröp upp i hans knä och dränkte honnom i blöta pussar...
Personligen tyckte jag att allt gick bra på de flesta "stationerna" (förutom spökena) men tror tyvärr att Vajlo blev mycket påverkad av värmen och alla förbaskade mygg.
Hur som helst är jag fortfarande stolt som en tupp över min tokiga lilla studsboll och är nöjd med resultatet .

Är du nyfiken på resultaten kan du gå in på Vajlo's hemsida http://www.hazeleyes.n.nu/ och klicka dig vidare till resultat för att se protokollet.
Ett stort tack till Västerås Brukshundsklubb Lennart Knutsson Markus Gustavsson och Gunvor Isegren som tipsade mig om MH;t i västerås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback