happy day's



Vilken vecka det har varit! I torsdags fick vajlo följa med mig ner på stan eftersom jag hade lite ärenden att göra så då fick vajlo följa med med sin klövjeväska. Vi var nog ute 3timmar. När vi kom hem slog vajlo ihop i sin korg och snarkade som en stock! Efter en timme vaknade han pigg utvilad och jätte sugen på att hitta på bus! Vi följde med Anna och Isabelle till bruksan för att köra lydnad. Det hade regnat hela dagen och det regnade när vi åkte bort till bruksan men när vi klev ut på planen slutade det o regna solen sken sitt ljus och vi hade en jätte vacker regnbåge - då vet man att passet inte kommer kunna bli annat än bra! Vajlo var inte riktigt med första omgången men där efter kunde jag knappast klaga på hans energi eller entusiasm! Han var super taggad och jätte duktig! Det enda vi måste hård träna nästa vecka är att han sätter sig för snabbt efter läggandet och ställandet under gång. Det ska hinnas fixas ;)
Igår tog vi det relativt lugnt på dagen eftersom det varit en hård vecka, på kvällen följde vajlo med till min kompis där vi var ett gäng som drack vin och pratade skit. Vajlo var super duktig och jag blir alltid påmind om hur långt vi kommit från att jag knappt kunde ta med honom någonstans eller att ens ta hem folk för att han var så jobbig och ohanterlig. Min lilla plutt har blivit stor :)
Idag har jag en jättetrött grabb som knappt ville leka med favorit kompisen Diesel i rastgården det blev en kort stund med lite bus sen gick vi hem igen. Nu ligger han brevid i soffan och snarkar som 7 sjömän, det är en härlig känsla att se en kelpie så trött ;) Han ska få sova hela dagen och kvällen för att orka med dagen imorron för då är det dags för KENNELTRÄFF!!!! :D
Som jag längtat och imorron är det äntligen dags att åka med Anna o Max till Kungsberga ^^
Hoppas på en solig dag med många syskon och skratt.

Ha en trevlig lördagkväll allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback