Sjung om studenten


Nu om dagarna vimlar det med studenter i hela stan.
Glädje yran är total och jag kan inte låta bli att få gåshud och bli lite sentimental när jag ser dom.
Tänker tillbaka när jag själv tog studenten och under en kort tid kändes det som att livet var en lek och att hela världen låg framför ens fötter. Nu är det 4år sedan jag fick uppleva denna berusande känsla, och åren som gått efter har varit väldigt tunga fyllda med tårar och smärta. Och ibland känns det fortfarade som att jag väntar på en ny början.

Med dessa tankar ler jag när jag hör deras sånger eller ser deras mössor i folkvimmlet, och unnar dom att få rida på glädjevågen ett tag till.
En vecka utan ansvar problem eller bekymmer är något som alla har rätt att få uppleva.
Så till alla studenter " den ljusnande framtiden är er"

Kommentarer
anna säger:

Håller med dig

2012-06-12 | 09:23:48
Bloggadress: http://annaochpepzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback