Debuten

Sitter här och försöker samla mig för att kunna sammanfatta dagen.
Just nu sitter jag i min soffa fortfarande fängslad i mitt glädjerus och fäller glädjetårar - vi slutade med första pris och en 4;e plats med 168 poäng <3
Jag är så stolt så jag vet inte riktigt hur allt får plats inom mig!

Vi anlände till bruksan kl 17.30. Lottningen var kl 18.00.
Vi fick start nr.8 av 12 deltagare i lkl.1 och klass 1 skulle gå sist.
De började med klass 3 & Elit o där efter skulle klass 1 & 2 gå sammtidigt brevid varandra, redan där blev jag extra nervös pga den högre störningen.
Jag har sjukt kassa tävlingsnerver och har inte sovit ordentligt på 3dagar pga just denna tävling. Så redan när vi kom fram kännde jag att min nervositet skulle pajja för Vajlo.
Vi väntade och väntade och väntade och väntade lite till vi kom inte att starta förrens halv 10....
Då vi var så många deltagare delade de upp plattsligget i 3 olika grupper - skönt tyckte jag!
De 2 momenten jag fasade för mest var just plattsligget och tandvisningen och dom körde dom först med alla 3 grupperna så det var skönt att bli av med dom snabbt. Vajlo låg trygg i mitten med riktigt fint fokus utan några bekymmer, för mig var de där 2min en evighet....Tandvisningen gick som väntat - en galet lycklig och pussig Vajlo..:p
Efter att ha fått 10 på plattsligget och 8 på tandvisningen hade jag en vinst i handen redan där, nu kunde det gå precis som det ville för det värsta var ju redan gjort och det med bra resultat!
All denna väntan var ruskigt jobbig och jag var rädd att Vajlo skulle hinna segna och tröttna ordentligt innan vi klev in igen på plan. Visst var han hite trött o seg när vi klev in, men jäklar vilken av och på knapp den grabben har!
Under hela vänte tiden satt/låg han snällt tyst o lugn utan att bry sig så värst mycket om annat än matte.
Och så fort jag tog fram kamp leksaken taggade han till på ett ögonblick och hade klockren inställning med riktigt bra fart.
När vi väl klev in på planen var fokuset helt klart där i början sen segnade han ihop lite och det märktes att han blivit påfrestad av dagen. Han gjorde ett kanon jobb och försökte verkligen det enda vi nollade var apporten som han inte ens ville ta..? Nått jag inte ens trodde vi hade problem med men som vi helt klart får träna på. Vi fick mycket beröm både jag och vajlo från domaren o sekreteraren och jag klev av planen med huvvet högt och med en glad Vajlo.
Vi ådtsakom precis det vi klev in för - att ha roligt.

Resultat (har väldigt svårt att se vad domaren skrivit men skriver det jag får ut någorlunda korrekt)

Plattsligg - 10
Tandvisning - 8 "...?"
Linförighet - 7 "fin start,  ...?, pendlar, ss, dk, fint språng"
Läggande - 10 "fint utan men?"
Inkallande - 9,5 "fint temp. avslut knuffar förare"
Ställande -  7,5 "tar tre steg"
Apportering - 0 "släpper, står"
Hopp över hinder - 10 "utmärkt"
Helhetsintryck - 10 "mycket trevlig hund, bra förar arb."
/ 168p & 4;e placering

Sammanfattningsvis?
Jag kan inte vara mer nöjd/stolt över våran lydnadsdebut eller över min underbara kille!!!!
Tusen tack för alla som peppat grattat och önskat lycka till! :') <3

"meh ser du inte att jag försöker sova här..?"

Kommentarer
Gunvor säger:

GRATTIS till duktiga ni som trots nerver jobbade så bra!

2012-05-18 | 12:03:59
Bloggadress: http://www.roscanailles.info.se
Sara & Vajlo säger:

Tack så mycket!!! :D

2012-05-18 | 13:43:28
Bloggadress: http://vajlo.blogg.se/
anna säger:

Grattis igen :) Klockren bild på Vajlo hahaha

2012-05-19 | 14:42:35
Bloggadress: http://annaochpepzi.blogg.se/
Sara & Vajlo säger:

Haha visst är den ;) så jäkla as trött... :P

Tack detsamma! nu kör vi igen på tors!!! ^^

2012-05-22 | 23:37:35
Bloggadress: http://vajlo.blogg.se/
Hanna säger:

Grattis till finfina poäng!

2012-05-23 | 21:50:43
Bloggadress: http://www.kennelblagul.blogspot.com
Sara & Vajlo säger:

Tack så mycket Hanna! Är riktigt stolt och Nöjd!! :)

2012-05-23 | 22:22:20
Bloggadress: http://vajlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback