kärlek till fluff

Ända sedan min stora syster skaffade sin Sibirian Husky var jag fast.
Jag var fast redan innan dess, för hur kan man inte bli huvudstupad förälskad i dessa fatastiskt vackra hundar??
För mig är det naturlitvis inte bara utseendet jag förälskat mig i utan allt det som en husky är.
Nu 5 år senare efter jag blivit mer bekant med rasen (efter ha blivit äldre ihop med Shiva, varit på husky dagarna i mjölby, fått en nära vän som har en husky hane vi träffar ofta, och varit hundvakt promenad hjälp ett fleral gånger, kört hundspann) kan jag knappast säga att kärleken har falnat. Snarae tvärt om.
Varje år blir suget starkare och viljan att ha en egen ännu större!
Det är många faktorer som gör/gjort att jag inte blivit med husky, än.
Tidpunkten har bara inte riktigt blivit rätt. En husky är ingen "vanlig" hund precis som att en kelpie heller inte är någon "vanlig" hund. Detta ägarskap med en sån här typ av hund är så mycket mer än "vardagslydnad och fysisk träning". Helt ärligt är det först nu som jag är redo för en sibbe, jag har absolut massor mer att lära mig för det är otroligt naivt att tro att man vet och kan allt. Ordspråket lyder ju "man lär så länge man lever" och jag tror att ingen någonsin kommer vara fullärd när det kommer till att vara hund ägare.
Trotts att jag känner mig redo kommer det dröja ett tag till hur länge vet jag inte men någon gång kommer jag att bli med husky! Just nu nöjer jag mig med att låna hem en fluff-unge och gosa med ibland :)
Precis som jag och Vajlo gjorde igår kväll, vi fick besök av Sandra's husky hane Diesel som sov över hos oss tills idag. Vi hade det jätte mysigt och det gick hur bra som helst, Vajlo älskar och respekterar verkligen Diesel så han har varit överlycklig!

Och detta husky prat leder mig till något otroligt sorligt.
I veckan avled en av husky världens stora namn bland uppfödare och ansikten utåt för denna ras i en hjärtattack.
Skickar en tanke till den avlidnes familj i deras ofattbara förlust och sorg.

Denna person ligger bakom arbetet till bla denna vackra hund "Diesel" som ägs av Sandra Ljungberg.


Kommentarer
Petra & Skurk säger:

Spännande det där... Tror du kommer bli den grymmaste huskyägaren när det väl blir dags! <3 Vila i frid fina Diesel!

2012-05-27 | 23:45:27
Bloggadress: http://petraskurk.wordpress.com
Sara säger:

Ja visst är det..! Hur går det för dig och "planerna", har du fått svar??

Åh tack petra! Jag hoppas det iaf :-)



Nej nu blev det tossigt, Diesel är högst levande! Iaf när matte kom och hämtade honom för ett par timmar sen ;-) Det är Diesel's uppfödare som gått bort :-(

2012-05-28 | 01:44:01
anna säger:

Hur vacker som helst!! Husky har länge varit en favorit ras för mig. Jag tror som Petra att du kommer vara grym som husky ägare.

2012-05-29 | 18:03:44
Bloggadress: http://annaochpepzi.blogg.se/
Sara & Vajlo säger:

Visst är han!

Ja, det är ju svårt att inte bli kär i dessa hundar.

Tack Anna! :)

2012-05-29 | 23:53:07
Bloggadress: http://vajlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback