holy tick!

Denna morgon kunde ha haft en bättre start..
Vaknar av att hunden står och hulkar o spyr ner halva vardagsrummet. Jag hinner bara gå till toaletten för o hämta papper att torka upp med när jag hör "splat" ifrån köket, lilla kraken har diarré bajsat ner hela köket...Fort ut med hunden och in igen för att städa upp. Glömde visst bort att inte andas med näsan när man ska torka bajs så slutligen fick jag torka mina egna pizzor på golvet ihop med resten...Har jag sagt att jag hatar måndagar??
Trotts detta verkar Vajlo rätt pigg o busig när vi är ute. Men tar endå det säkra före det osäkra så han får fasta lite idag med kokt ris o kokta morötter. Tur att han inte är kinkig med maten! :)

Vi passade på att följa me Erika o hennes Samojed Aaron på en promenad i vrinneviskogen när det är mulet och det fläktar. Vi skulle bara ta en lite kortare promenad och ta det lugnt eftersom Vajlo var så dålig i morse.
Men vi knata på och hundarna lunka på bra framför oss så den lilla svängen blev inte så kort tillslut iaf, och Vajlo visade inga tecken på alls vilja stanna eller ta det lugnt heller för den delen. Han sprang med Aaron och la sig o gnodde sig i gräset typ överallt..:P
Fick precis ett sms av Erika att hon plockat 32st fästingar på sin hund efter 1 promenad...
Hon skrev att jag för säkerhets skull skulle kolla vajlo lite extra eftersom hennes kryllade av dom små äcklen...!
Det kan vara ganska svårt att hitta färstingar på vajlo eftersom dom har i princip samma färg som hans päls.
Efter att jag borstat igenom honom och kollat igenom hela pälsen hittade jag....INGA fästingar!!!
Het otroligt! Antingen är jag så lyckligt lottad att hans bärnstens halsband är fruktansvärt effektivt eller så har jag bara missat dom i hans päls. Hoppas på det första alternativet..Skulle vara helt underbart om nu halsbandet är så bra! Tyckte det lät lite för bra för o vara sant när jag hittade dessa halsband, att slippa farliga och giftiga kemikalier, att det håller "för evigt" sålänge man tvättar halsbandet när det blir fettigt, och sen är det ju snyggt!
Tänkte iaf att det var värt att prova om det nu skulle fungera och visst verkar det som att det gör det. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback