under de svåraste stunderna vinner man de största priserna

Vet inte om att det är att man uppskattar "vinsten" mer efter en svår tid eller om man kämpar extra mycket under en svår period som gör att rubriken stämmer. I fredags hade vi iaf ett sådant ögonblick.

Från det att Vajlo varit valp har det funnits en person jag han bara inte klarar av att vara nära, han blir som förbytt och hoppar drar sliter biter i kläder nafsar i rumpan. Ja han blir bara helt vild! Visst har jag träffat denna personen med Vajlo under omständigheterna att hen varken får prata eller titta inte ens hälsa på Vajlo för han är bara en bomb av energi lycka och okontrollerad kärlek.  När vi varit på besök har han stressat omkring och vi har efter en stund gått och alla parter inblandade har tyckt att det varit jobbigt.
Vajlo är nu innne i sin (förhoppningsvis) riktigt stora "livskris" med mycket mognad och grejjer som håller på i kroppen. Det är riktigt jobbigt imellanåt och varje dag är det nya påhitt ;) I fedags gick vi förbi på besök hos hen och efter 2½ år nådde vi en milstolpe. Vi var där i över en timme och vajlo la sig efter en liten stund under kontrollerad glädje ner på golver och sov! Han SOV! Kanske låter hel larvigt och konstigt för er men med just denna person har detta varit totalt omöjligt! Hen kan inte ens titta på honom utan att han flippar ur totalt och vi har försökt med allt under åren och i fredags hände det bara. Med tanke på hela hans period just nu var detta en stort seg i rätt riktigt mot mognad och att mitt slit ger resultat.

Framåt kvällen åkte vi med min pappa ut för att tillbringa helgen på landet. Vi har haft det underbart om man bortser från Vajlo's nya val av Cologne "au de badgerpoo" och att han fick någon allergisk reaktion (?) idag. Han kuta omkring i hela huset o gned sig mot mattor och var röd runt nos och tassar som han "gnagade på" samt hade lite för hög temp. Jag ringde till vet och efter att ha duschat av honom och hållit honom lugn verkade det försvinna för nu är han varken röd eller kliig. Vet inte om det är schampoot jag använde för o tvätta bort grävlings skiten eller om han fått en reaktion på någon växt vid fältet han körde sök på idag..Skönt att de försvann snabbt endå.
Sen jag kom hem har jag suttit och pillat med de härliga bilderna jag tog i helgen! Här kommer några av mina favoriter som är näst intill oredigerade.
 
 
 
 

Kommentarer
C.J. säger:

Vilka fina bilder! Härligt att han kan vistas runt hen nu utan problem. =)

Svar: Tack! Ja det är verkligen super skönt! Men den största vinsten är att vi "kom fram" just nu under tiden vi har det som mest kämpigast. Det kan verka en larvig sak o bli glad för och att jag tränat dåligt och att det ska vara en helt normal sak men det har verkligen varit omöjligt! :P
Sara & Vajlo

2012-10-02 | 21:33:12
Bloggadress: http://mightytigress.blogspot.se
Petra & Skurk säger:

Åååh så härligt, Sara!! :D förstår precis vad du menar! Att hunden slappnar av är en stor vinst när man varit med om motsatsen! Bra jobbat!
PS! Underbara bilder!

Svar: Ja verkligen!!! Tack så mycket! :)
Sara & Vajlo

2012-10-02 | 22:32:09
Bloggadress: http://petraskurk.wordpress.com
Hanna säger:

Vilka fina bilder! Vackert!

Svar: Tack! :)
Sara & Vajlo

2012-10-03 | 09:07:30
Bloggadress: http://kennelblagul.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback