Rasspecial Aspudden

Årets kelpiefest gick av stapeln idag! En hel dag i himmelriket, 80st kelpies gick i ringen idag flera som tävlade lydnad och en hel hög som bara var och tittad på, så säkert närmre 100st kelpie's på en o samma plats! :D
Vi skippade lydnaden denna gången och höll oss till mingel och utställningen. Vi åkte ihop med bästa Anna & Max hemifrån kl8 imorse fullpackade med väskor, tält och stolar - vi hade bästa campet den här gången! 
Träffade massa kända ansikten och härliga kelpievänner under dagen och vädret hade vi även i år med oss! Mesta dels sol några brisar och lite måln då och då. 
Med start nummer 34 gick vi in bland stor konkurens, måna fina hana deltog och hela 25st hanar tävlade om att vara bäst samt BIR/BIM.
Vajlo som växt till sig rejält både i huvud och kropp höll sig lugn samlad och alltid lika go o social som alltid.
Vi fick verkligen till det idag och jag hittade rätt känsla med en gång jag har växt i mitt visande och Vajlo har vant sig ordentligt i utställningens alla konster. Han stod stilla och kanon snyggt, och vi fick lämna ringen och vänta på att de andra skulle bli klara och blev ombedda att sedan entra ringen igen för att ta ut bästa hane i öppenklass.
Vi slutade allt som allt som 5;e bästa hane i öppen klass, Excellent & med kritiken;

"Öppen hane med ganska bra linjer, Maskulint uttryck ganska goda huvudlinjer.
Korrekt bett saknar insicive i underkäke (intyg finns) Tilltalande topline, ganska välkroppad.
Ganska bra ben och tassar, rör sig med bra flyt & balans, lite lös i fronten.
Bra pälskvalité & färg. Öppen och trevlig, Välvisad"

Jag hade önskat att jag fick veta lite mer vad alla de där "ganska" innebar lite mer utförligt.
Ska hålla mig kort och låta internet tala för den som orkar se, Delar av rasspecialen blev nämligen Livestreamad tack vare Sofia Olsson och Fredrik Gidensköld (en lyx som vi nu fått ta del av på flera kelpie events!)
Jag och Vajlo har våran stund i rampljuset 20.45 tyvärr får man inte se travet och bara baken efter vi ställt upp, men det är ju trotts allt en jäkligt snygg bak ;)
http://bambuser.com/v/3801170
 
Bilder kommer inom kort som jag kommer sno av Anna som fotade under dagen, ni får hålla till godo av några haltaskiga som jag tog med mobilen så länge och med fler bilder kommer fler resultat från dagen!
Men ett STORT GRATTIS till Gunvor Isegren och hennes Milla som blev BIR valp!

Bästa tik bedömning
Sara Kärrlander längst fram med Qiwrons Acca (?)
Uppfödare och ägare av kenneln Qiwrons.

Visst är denna kille lik Vajlo??
Inte så konstigt, han en avkomma efter Vajlo's halvsyster Nelly!
"Nalle" heter denna stiliga pojk.

Nalles ursöta kullsyster!

Finaste Vajlo, kan konsten att koppla av i alla lägen

Men det var inte bara kelpiesar på plats som tyckte om att mysa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback