Bra bättre bäst!

One small step for the dog world,
a giant leap for Vajlo and Sara !

Idag hade vi en bra träningsdag!
Idag fick jag ännu en gång bevis på att hårt arbete lönar sig!
Och så klart en glad duktig hund!
Är man bara konsekvent och tålmodig kan man bestiga berg!
Och idag besteg vi berget "fot" och "platts", även om det var i en väldigt liten skala :)

Nu kan jag säga fot och Vajlo kommer in brevid, och ja går fot!
Även om det bara är några få steg
Och nu kan jag sätta/lägga/ställa Vajlo på en fläck och hoppa förbi springa omkring kasta en leksak utan att han springer efter!
Även om han rycker lite är det en jätte stor bedrift för oss


Jag är så stolt över honom men faktiskt även över mig själv.
Vajlo är min allra första egna hund och gudarna ska veta att jag har kämpat.
Och det kommer jag få fortsätta göra i många år till men framstegen vi gör är bevis på att jag "lyckas"
Jag har en smart snygg och framförallt glad hund, han älskar att göra saker tilsammans med mig och älskar att ligga på rygg i min famn och bara gosa!

Men allt har jag inte gjort helt själv jag har fått mycket hjälp och tips av många i min omgivning och NI ska ha ett stort TACK! :')

Liten plutt....

liten plutt träffar

till ...

till en stor skitunge!

en stor klump! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback