Snön ligger vit på taken endast monsterhunden är vaken !

Fy va dålig jag har varit på att uppdatera!
Men dock vet jag inte om det finns så mycket att berätta..
Jag och vajlo har tränat på hand targeting, och han är så jäkla duktig!
Tog ca 2min för honom fatta vad jag vile att han skulle göra, han är ruskigt smart!
Nu kan han allt från hoppa rakt upp för att nå handen med nosen till att hoppa upp i fotöljen och ställa fram tassarna på ryggstödet för att kunna dutta näsan på handen!
Dukiga Vajlo!


Och nu när det är så mycket snö ute är han en riktig bus unge!
Han vill helst vara ute o busa hela dagen och så fort han inser att vi är påväg in slänger han sig ner på rygg och börjar mojsa i snön så det är omöjligt att gå utan att bokstavligt talat släpa med hunden in!
Och bara för att han får busa med vanten ute brukar han smyga bort och hämta vanten även när vi kommit in så han kan fortsätta busa.. :P

Vi har tränat mycket på komandot "släpp" och han har blivit kanon duktig på det!
När han har vanten och springer omkring och busar med den och jag säger "släpp" så släpper han den direkt och backar ett par steg och läger sig ner och stirrar på vanten!
Så himla söt!

Nu tänkte vi istället träna på "håll fast" och på att kunna komma fram och lämna föremålet till mig i handen än att bara släppa den på avstånd.
För nu när jag ber honom att "hämta" tex vanten springer han mest runt mig som att "du kan inte ta mig" istället för att komma fram och lämna den.

Vi tränar även mycket på fot gående och självaste fot positionen.
Och vi har gjort framsteg även om vi har långt kvar :)
Längtar tills i vår så vi får gå på kurs hos Elin igen!

Annat som finns att berätta är att Vajlo blivit en "stor" pojke nu han lyfte på benet förra veckan ute hos mamma och pappa på landet (troligtvis för att dom har en okastrerad hanhund)
Dock var det min syster som var ute med hundarna då och jag missade själva tillfället.
Men hon sa att det hande sett jätte roligt ut, dels för att han hade vinglat så mycket och för att hans instinkt tog över när började men sen såg han så himla förvånad ut så tror inte han riktigt förstod vaför han gjorde det :P
Men jag har fortfarande inte sett det än då han inte gjort det någon mer gång sen vi kom in till stan igen.

Sen har han börjat vakta/larma mycket här hemma, i börjat muttra han bara och sprang till mig direkt "som typ mamma det kommer någon ska du inte kolla?"
Nu så fort han hör någon i trappuppgången har han börjat skälla det grövsta han kan och rusar fram till dörren med svansen stel som en pinne!

Och jag blir så full i skratt varje gång han gör det!

För jag vet ju att om någon skulle kliva in genom dörren skulle han börja vifta så dant på svansen så att hela kroppen svajar som han alltid gör när han ser eller hör en annan hund/människa, för han bara älskar allt och alla!Det värsta som skulle hända vore att han skulle kunna slicka ihjäl den som kliver innanför dörren! ;)



Kika gärna in på hemsidan har gjort en ny design, skriv gärna vad ni tycker i gästboken!
Bjuder på lite härliga vinterbilder från Landet :)

Visst har han blivit riktigt lik pappa Smack?

Min fina Pojke!

Vackra Shiva




Snowdogs ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback