Upprorisk

Då kan jag nog officiellt säga att Vajlo kommit in i "tonårs revolten" ..
Det ska kissas här och där och orden kan själv och vet bäst är dom nya "budorden" i Vajlos liv.
Haha jäkla ung sudd, man känner sig inte alls dum när man står och pratar för döva öron och inte ens verkar existera!
Det är bara att kämpa vidare :)


Och nu måste vi börja om att ensam träna igen ifrån början.
Vajlo har alltid varit jätte duktig, och det har inte varit några problem att vara ensam hemma en liten stund.
Men jag har jobbat mindre och är hemma mycket mer, vilket resulterar i att det inte blivit något dagis på länge och att Vajlo blivit en riktig mamma gris!
När Markus går upp på morgonen och jag ligger kvar en stund tar han med sig Vajlo och stänger dörren till sovrummet så ja ska få sova, där sitter han och piper för att han inte får vara med sin mamma och blir lyckligast i världen
när jag väl går upp ..
Så när jag nu har lämnat honom ensam för att gå till affären osv. har han blivit tokig och ylat o skällt och krafsat på dörren, så mycket så att jag kan höra det från utsidan av huset!
Och idag vad är inte synen när man kliver innanför dörren?
Ett hav av mikroskopiska bitar från en vante,
Min sko som tydligen smakade riktigt bra,
Och av någon konstig anledning låg mitt täcke i hallen,
undra hur den kommit dit .. ?
Och mitt i allt sitter Vajlo med den allra sista delen från vanten i munnen.
Så nu blir det ruta 1 - ut 5 min komma tillbaka, ut igen 10 min komma tillbaks in osv.



Men vad är det man säger - skam den som ger sig? ;)
Glass i stora lass! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback