Vem sa att lycka inte kan köpas för pengar?

Det är vel kanske till viss del sant men jag kan säga till den som sa detta uttryck,
att lycka kan visst köpas för pengar!

Och min lycka går på fyra ben och är alltid glad och ger mig oändligt mycket kärlek varje dag.
För mig är MIN hund MIN lycka.

Kan på ett sätt förstå dom som själva inte haft hund, som kanske  tycker att vi "hundfolk" är konstiga som ser våra hundar som familjemedlemar eller tom som sina "barn".
För har man inte upplevt den kärleken som finns mellan hund och människa kan man heller inte förstå den.
För det finns faktiskt inga ord som kan förklara känslan.

En vän en följeslagare som gör allt för att du ska må bra och vara nöjd.
En som aldrig dömer, som alltid tröstar.
En som ger dig ovillkorlig kärlek, och som alltid vill vara i din närhet.
En som kan få dig att skratta när du egentligen vill gråta.
En som aldrig kommer begära något från dig för det enda som betyder något,  
är bara att du finns där och älskar en.
En hund är så mycket mer än "bara" en hund ♥

Älskar dig min lilla skrutt


Kommentarer
Gunvor säger:

Så sant, så sant..

2010-12-16 | 10:03:33
Bloggadress: http://www.roscanailles.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback