Vilken härlig dag!

Igår var vi ute hos mina föräldrar i Å på Vikbolandet.
Mamma o pappa bor på en gård där med hästar katter kossor och deras hund Titus.
Så Vajlo skulle få miljö-träna lite och få hälsa på hästarna och kosserna.

Vi åkte ut dit runt kl 11 så vi hade hela dagen på oss, Vajlo vart över lycklig över att få komma ut till landet! :)
När mamma slutade jobbet vid 1 kom hon hem och vi gick ner till stranden så Vajlo kunde få bada för första gången!
Titus gick i direkt, men vajlo var först lite misstänksam mot vattnet, men när han märkte att det inte var någon fara tog han ett skutt ut och började plaska med tassarna!
Jag och markus som inte badat än i år gick också i för att ta ss ett dopp, när vajlo fick syn på att husse gick ut i vattnet utan honom började han pipa och sprand längs med strand kanten och rätt som det var tog han satts och simmade ut till oss! :)
Sen kunde vi nästan inte få stopp på honom han, plaskade o simmade o va helt tokig!


ja vill men vågar jag?!.. ja kommer!!

Sen gick vi upp mot huset och vajlo fick hälsa på kossorna och hästarna, hästarna var jätte läskiga men kossorna var ganska intressanta man såg att han var lite sugen på att springa in o kolla läget lite närmare :p
Uppe vid huset la vi oss och gottade oss i solen och åt paj, vajlo och titus låg utslagna i skuggan med ett varsitt ben.
Lite senare åkte mamma o handlade till kvällen då vi grillade när pappa kom hem (mumms)  i affären träffade hon en gammal kompis som hade en massa får som hon tänkte fråga om vi i framtiden kunde få komma o valla lite, men hon hade visst sålt av alla får.
Istället tipsade hon om en man som bodde i närheten av mamma o pappa som alltid haft vallhundar och som har lång erfarenhet av kelpie, snäll som hon var skulle hon prata med honom åt oss och se om vi inte kunde få komma på lite "kurser" hos honom, så jag fick nr;et och ska ringa honom i veckan så vi får komma bort och hälsa på honom! :)
Hoppas att han har lust att hjälpa oss, vore så himla roligt!

Trötta mätta och belåtna gav vi oss sedan hemmåt senare på kvällen för att somna som stockar alla 3! :)






Idag har Vajlo mest sovit hela dan.
Förutom när jag stog o diskade och märkte att det vart alldeles för tyst i vardags rummet (som det alltid är när han hittat på nått bus) och när jag kom in för att titta hittade jag hans bädd i hallen upp&ner med honom sovandes uppe-på på rygg med tungan halvvägs ut! Haha, han är så himla roligt och go! :)


Är så himla glad och tacksam att vi har våran prins!
Utan Lisbeth Sören o Malin & Maria o Smack skulle han finnas hos oss, Tack så mycket!

Han växer så fort och han lär sig allt så snabbt så jag och Markus står helt stumma,
det var som Makus sa - Jag undrar när den här lilla killen kommer att sluta slå oss med häpnad?
Vilket jag tror svaret är : Aldrig :)
Tycker att vi har kommit långt redan på de här få veckorna och att vi fått en underbar kontakt och jag ser fram emot många år då vårans prins fortfarande kommer att förvåna oss <3




våran kille <3



Kommentarer
Maria o Smack säger:

Roligt att läsa om Vajlos upptåg:) Härliga foton (men det är svårt att fota racerkelpis;))



Ha det gott och ge sötaste Vajlo en stor puss på nosen från mig och pappa Smack



p.s. Pappa Smack hälsar att bada är det bästa som finns - bara simma omkring och njuta för fullt Ds.

2010-06-22 | 11:01:35
Bloggadress: http://www.starutopias.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback