Dagen D

Dagen som ja gått o våndats över var äntligen här!
Snart skulle det vara över, all oro väntan och nervositet..

Efter ca 3 timmars sömn packade jag och Vajlo ihop oss i mammas bil och det bar av mot Mjölby.
När vi äntligen kom fram insåg jag till min fasa att vi skulle parkera i ett hav av lera....
Och jag är ledsen att behöva säga att jag hade all rätt till att vara orolig över leran, för så fort vajlo hoppade ur bilen...rullade han sig i en lerpöl...
Som tur va hittade jag en stor snö hög som han fick åla sig i och rulla sig så det värsta försvann.
Sen var det bara att invänta att resten skulle torka så jag kunde borsta bort det. :P
typiskt!
Vi fick vänta en halvtimme på att ridhuset (där utställningen hölls) skulle öppna och sedan gick vi in för att hitta en bra platts där vi kunde ha vårat lilla "camp".
Jag är bara så otroligt glad att jag tog med buren OCH att Vajlo tycker om att vara i den, annars hade jag slitit mitt hår innan det var dags att åka hem! ;)

Som ett nervöst vrak pillade jag med papper kollade tider iaktog varenda utställnings "proffs" för att få tips och för att ha en aning om vad ja ens skulle göra :P
Efter en rastning lek och piff var det dags för våran tur!
Tror att jag kan ha varit helt likblek sekunderna när jag klev in i ringen, men väl inne hittade jag ett lugn om istället ersattes med enusiasm och ett glatt pirrande.
Domaren var underbar!
Jätte trevlig och mycket bra "hand" om hundarna (man vad kan man annat än vänta sig av sveriges "Hundcoach" Fredrik Steen)
Han hälsade oss välkommna frågade hur gammal vajlo var och sen kände han igenom honom (så gott som det går att göra på en helt hysteriskt lycklig hund) .
Vi gick ett varv och sedan ställde jag upp honom.
Vajlo var otroligt duktig, och jag fylldes med stolthet och lycka och ingen bedömning i världen kan ta det ifrån mig.
Bedömningen kan du läsa på hemsidan http://www.hazeleyes.n.nu/resultat
Vi fick HP och vart BIR och gick då vidare till gruppfinalen!

Efter oss var det Dags för Gunilla och Undis, och även dom fick HP och BIR
Ett stort grattis till er!

Med lite mat i våra magar och en välförtjänad paus var det dags för gruppfinalen!
Av 7st i min grupp vart vi 5 kvar för bedömning, en collie fick en välförtjänt 1;a platts och vi kom på en mycket bra 5;e platts!
Kan man bli mycket stoltare och mer nöjd!?
Vi är ju trottsallt 2st nybörjare på utställning ;)

Så tror jag kan säga trotts all kaos innan att jag ser fram emot nästa utställning :)
"we fought to make it now it comes to fight to stay on top" ;)


Kommentarer
Gunvor säger:

GRATTIS! BRA jobbat;)

2010-11-15 | 10:42:10
Bloggadress: http://www.roscanailles.info.se
Anette Söderberg säger:

GRATTIS igen....(snyggt bord förresten)

2010-11-15 | 10:53:34
Karin & Soya säger:

Men GRATTIS till snygg-Vajlo! :D Jag glömde gå in och gratta....men bättre sent än aldrig! ;)

Nu kan ni "det där" och kan njuta båda två nästa gång! :D

2010-11-17 | 20:14:40
Bloggadress: http://www.blogtown.se/blog.php?id=soyagoja
Sara säger:

Tack så mycket!

Haha det gör inget ;)

Ja, jag håller med!

Nästa gång kan även jag njuta! :D

2010-11-17 | 20:22:31
Bloggadress: http://hazeleyes.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback