Lerklumpen ..

Helgen bjöd på ett par underbara dagar ute på landet!
Vajlo var överlycklig över att få komma till landet och busa med Shiva & Titus.
För att inte tala om att få springa lös så mycket som man orkar, och kasta sig i dikena som var fulla med vatten .. :P

Vi började Fredagen med att åka ner till Grizzly där det var hund fotografering.
Det gick faktiskt bättre än väntat då Vajlo har en hel myrstack i baken och kan verkligen inte sitta still! 
Jag tror att vi fick några bra bilder sittandens och liggandes :)
Och innan vi skulle gå så tänkte vi passa på att väga och mäta Vajlo...
Nu är han en stor kille! (även om jag har svårt att se att han blivit så stor)
Nu har vi en klump på 20.5kg och han är 50cm hög!
Och innan vi gick hittade han en leksak som dom hade på rea i form av en rosa gosedjurs gris som grymtar när man trycker på den...Då Vajlo vägrade lämna djuraffären utan den fick den följa med hem...


Senare kom mamma och plockade upp mig och Vajlo och det bar av ut till landet.
Väl framme lovade vi mamma att hjälpa henne med att mocka o ta in hästarna.
Och gissa om det var någon som vart lyrisk över alla lerpölar, högar med hästbajs och kossor att kolla in!


Lördagen
såg ungefär lika dan ut, upp till stallet, skogs promenad och massa bus med Shiva!
Shiva och Vajlo kan absolut inte låta bli varandra, hur trötta dom är var/är måste dom bara forstätta busa eller mojsa med varandra..
La sig den ena kom den andra fram och lockade till bus och vise versa.
Men jag är bara lycklig att dom har så roligt ihop och att det går så bra.
Stackars Titus har det inte lika lätt han..Vajlo är en sån retsticka och är otroligt envis, så jag tror nog Titus vart glad när vi åkte hem.. :p


söndagen fick jag sovmorgon, Malin kom upp och hämtade Vajlo och tog med honom på promenad med dom andra 2.
Mamma tycker att Vajlo är en otrolig hund och kallar honom för kvicksilver hunden då hon tycker att han aldrig visar att han ens är lite trött.
Men jag som lever med honom såg att han var helt slut men kunde bara inte sluta leka med bollen, smyga på kossorna eller leka med Shiva :)
Innan vi kom hem gick vi en skogs promenad, och som alltid hittade Vajlo ett jätte roligt dike som han plöjde igenom vilket resulterade i en glad trött lerklump.
Så när vi kom hem vart det ännu ett bad och sen somnade han som en stock i sin favorit fåtölj.

shiva, vajlo & titus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback