Playdate

Igår kom Gunilla in till stan och plockade up mig och Vajlo kl 10.
Vi hade sen ett tag tillbaka pratat om att stämma träff då hon också har en kelpie, och det vore kul o träffas så hundarna kunde få busa av sig och vi prata av oss.
Gunillas kelpie tik Undis kommer från Roscanailles kennel (samma kennel som Vajlo's pappa Smack) och är även en "avlägsen" släkting till Vajlo. (Undis mamma är Vajlo's Farmor Qaxa)
Stackars Undis undrade nog vad som hände när vi öppnade backlucka och släppte in en helt främmande hund som bara försökte krypa in till henne mellan burstängerna :p
När vi kom fram och släppte ut dom vart det fart vill jag lova!
Dom satte båda av i en fart som måste varit lika snabbt som ljusets hasighet, och man såg bara 2 bruna streck fara omkring!!
Efter de lungat ner sig en smula gick vi ner till ett fält, för lite uppletande.
Undis var super duktig!!
Vajlo hade bara fokus på Undis så det gick inte alls! haha!
(tror vi får jobba lite mer på fokus ;) )

Efter lite fika var det dags att åka hem igen, Vajlo vart helt slut men dock väldigt lycklig.


 



Vi har haft Shiva här sen igår då Malin jobbat.
Så idag gick jag Shiva och Vajlo till rastgården så dom kunde få rusa av sig utan att riva lägenheten :P
Shiva var överlycklig för at få springa lös och att få busa ohämmat med Vajlo.
Tog med mig nya kameran för att "fota in mig" tills imorgon då vi ska på Kelpie-träff hos Lisbeth & Sören !
Det ska bli så himla roligt, och som jag har längtat! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback