Så var det måndag igen!

Jag tillhör den kategorin som inte alls tycker om måndagar!
Tror faktiskt att Vajlo delar den uppfattningen med mig, han ville precis som matte inte alls gå upp idag! :p

Veckan har rullat på, matte åkte faktiskt på kryssning och kom hem fredag kväll.
Fick skvaller om att husse och Vajlo skulle haft grabbkväll men det vart lite för tomt så dom åkte ut till Åtvidaberg och "farmor o farfar" där både husse och Vajlo vart lite bortskämmda ;) Det var dom värda!

Helgen tilbringades mestadels i soffläge, vi åkte till himpa fältet igår där vajlo fick springa av sig ordentligt.
Vi väntade faktsikt med flit tills det skulle börja skymma, Vajlo har börjat tycka det är riktigt läskigt att vara ute när det är mörkt och tittar väldigt misstänksamt mot alla som går förbi. Så jag trodde att det skulle bli lite utav en prövning när det blåste regnade och var mörkt när vi åkte dit igår, men ICKE !
Han hade nog alldeles för mycket spring i benen för att bry sig om nått annat alls än öppna vidder och sin leksak :P

Idag , vi gick ut för att träna lite fot gående och för att lägga en sök ruta.
Vajlo tycker det är lite tråktigt med sökrutor nu mera men tänkte att det skulle bli lite svårare i snö och med halv snöstorm :P
Han var jätte duktig som alltid och riktigt tänd faktiskt, så himla sugen på att starta så han tjuvstartade när han trodde att ja inte såg :P
Men så fort jag fick syn på honom så kastade han sig ner på backen och gav mig blicken "jag har inte gjort nånting" !
Efter rutan busade vi runt lite och testade lite fot gående.
Han vet inte riktigt vad det innebär än men ibland kommer han in jätte fint och har klockren fokus, men jag va tvungen att vara supersnabb med belöning för intresset numera kan gå från ful koll på mig till nanosekunden efter på ett löv på marken ! Haha!
Men vi kommer sakta men säkert frammåt lite mer varje gång.

min lilla lilla plutt!

Sommaren och den här lilla plutten känns som ljusår bort <3
Lilla lilla pluttungen! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback