Är man stor måste man vara snäll

Helgen tillbringades i åtvidaberg där vi bara loppade och hade det jätte skönt!
Vajlo har charmat markus föräldrars grannar rejält!
Det visade sig att dom haft en kelpie/labrador blandis, och dom bara älskar Vajlo och kom o knackade på bara för att fråga om dom fick gå ut med honom! :)

I veckan har det varit full rulle!
Vi har varit valp-vakt till det nya tillskottet i familjen Merstad mån tidsdag,
Vajlo avgudar den lilla skitungen och dom har så roligt!
Och då både jag och markus fyllt år i dagarna har det kommit och gått folk i dagarna 3!




Igår, kom min mamma och min syster för att gratta mig och de hade med sig deras hundar, Shiva (siberian husky) och Titus (blandras). Vi åkte en sväng till Navestads rastgård så de fick busa av sig, och så Vajlo & Shiva sprang!! Dom kutade omkring som galningar :p 
På kvällen gick vi även på den andra "lektionen" i lydnad 2,
det gick jätte bra och Vajlo var lika duktig den här gången med!
Så nu tränar vi här hemma för fullt inför nästa gång så vi kan imponera lite ;)



Idag fick Vajlo träffa "Söderbergs flocken" för första gången!
Det gick riktigt bra och om ett par gånger till så ska det nog vara lugnt.
Tror folk stirrade lite på oss då vi var ute och gick med 5 hundar sammtidigt...
Han sov som en gris efter den lilla promenade min stackars plutt :)



Här kommer några bilder från veckan som gått ..

Vajlo älskar Är man stor måste man vara snällVajlo Shiva & Titus

Kommentarer
Gunila Glimhed säger:

Hej kul att det kommit en kelpie till Norrköping,hör gärna av dig till mig så kan vi kanske träffas . Har Roscanailes Undis 9mån .

2010-10-15 | 16:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback