Good boy!

Dagarna som gått har som lovat varit lugna.
Det vi tränat på är "stå" inför utställningen och att han ska "trava" utan att få fnatt och hoppa runt som en tok :P
Sen är det ganska mycket koppel träning.

Idag gick vi ut i det härliga vädret för att busa och kontakt träna.
Först gick vi till den vanliga "träningsplätten" så han fick springa av sig lite innan vi började "allvaret".
Sen kilade jag fast några godisar i barken på ett träd som han fick sniffa upp och försöka pilla ut.
Det klarade han galant!
Sen kallade jag in honom hade en mys stund och släppte iväg honom, kallade in honom hade lite kamp och släppte iväg honom osv.
Därefter fick han gå lös då vi gick ett nytt promenad stråk genom Sandbyhovs parken, fast han var jätte nyfiken på allt runtomkring höll han sig alltid runt mig aldrig längre än 4m ifrån. 
När han emellanåt sniffade upp en lukt och bara hade ögon för det sprang jag och gömde mig och då kom han som ett skott efter o letade!
Så duktig min kille <3

Nu
ligger han här brevid och sover som en stock han har börjat smacka med tungan när han sover! Haha det låter så himla roligt!
Sen har min syster gett honom ett nytt smeknamn, hon tycker att han är lik scoobydoo!


Men jag tycker att han i så fall är mycket likare Sniff från mumindalen, vad tycker ni?? ;)


Kommentarer
Nettan säger:

Jag tycker han liknar a Chocolate chip.....So sweet and so small!!!!!

2010-10-03 | 17:14:50
Sara säger:

Haha jaaa, nettan det har du rätt i! :D

2010-10-03 | 18:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback