Kalas!

Oj va länge sen det var som jag uppdaterade bloggen!
Massor har hänt sen sist..

I onsdags så var Vajlo på dagis och sen på kvällen hade vi kurs.
Kursen gick rätt så bra Vajlo stackarn var jätte trött eftersom han hade varit på dagis.
Vi fick en ny utmaning att träna på, vi skulle börja med omvänt lockande.
Det är riktigt roligt!!
I början vart Vajlo sur och frustrerad att han inte fick någon go bit..
Men ruskigt smart som han är så fattade han ganska snart att man faktiskt måste bjuda lite på sig själv och kunna vara helt still om man vill ha en godis bit!
Vi har även kommit en bra bit på vägen med hanns hoppande i allmänhet och att han ska "anfalla" folk man möter med pussar! :p
Min duktiga kille <3

I lördags hade jag full bakstuga här hemma och vajlo var min trogna följeslagare i köket! ;)
Lite senare vart jag och Vajlo bjudna på middag hos Fam. Larsson och Vajlo fick busa lite med tobbe.

visst ska jag också få smaka på tårtan??

Igår (söndag) kom hela tjocka släkten hit då jag och markus fyllt år.
Jag va lite nervös hur det skulle gå då vi aldrig haft så mycket folk på samma gång hemma och Vajlo kan lätt bli "speedad" och lite stressad.
Han fick vara still när alla kom och hälsa när alla hade "landat" sen fick vara en stund i buren för att lugna ner sig.
Efter maten fick han komma ut och han var jätte duktig!
Det märks att han växer i sinnet och att all våran träning lönar sig.
Och han är helt otrolig med barn!
Jag har 3st små kusiner som kom, och dom älskar hundar.
Och Vajlo har alltid älskat älskat barn, och så fort dom kom fram vart han cool lugn och la sig ner och var jätte försiktig.
Jag är så stolt över honom <3



Idag
har vi tagit det lugnt vi åkte en stund till rastgården som var en enda stor lerpöl så det vart ett bad när vi kom hem, som vajlo "äälskar" Hahah!
Kanske inte riktigt.. :P
Han har börjat göra som gurglande ljud så att han kan visa sitt missnöje och sammtidigt vara still :p
Lite senare gick vi bort till kiosken för att ja skulle hämta ut ett paket, och Vajlo som älskar att bära saker fick bära paktetet hela vägen hem.
Och gissa om han gick stolt och visade upp vad han kan göra för alla som gick förbi! 
Promenaden vart även "jungfruturen"  med hans nya täcke som han ärvt av familjens bortgångna hund Forry.
Det är jätte härligt täcke med mjuk fodring och galon överdrag.
Det är lite kort och täcker inte riktigt hela stjärten men det är nått iaf tills den ordentliga kylan och snön kommer.


snygging


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback