BFF

Best friends for ever

I fredags va vajlo på dagis, janne kom och lämnade en trött men lycklig hund som alltid!
Precis när vi började gå till spårvagnen började det spö regna, och vajlo som va så trött ville inte skynda sig så för att inte bli genomsur fick ja plocka upp den "lilla" klumpen på 17kg och springa till spårvagns hållplattsen.
Men, som väntat var alla bås fulla så vi tog skydd under ett litet träd och jag hukade mig över honom så han inte skulle bli så blöt.
Den lilla stackaren var så blöt kall o trött innan spårvagnen han o komma så han satte sig ner tittade på mig och började yla ett dovt ylande som fick det att nästan göra ont i hjärtat! Lilla plutten...
På spårvagnen var det packat med folk så han fick sitta i mitt knä där han somnade ganska fort..
När vi äntligen var hemma sprang han till sängen gosade ner sig och sov istort sett resten av dagen fick tom väcka honom så han kunde äta sin kvällsmat.



Igår följde jag och Vajlo med Erika ut till helgestad då hon skulle bilträna en av valparna som ska åka hela vägen till Åre till sin nya familj.
Vajlo som älskar valparna tyckte det var jätte mysigt!

Ute vid helgestad stannade vi en stund för att titta på fotoll, och vi hade turen att hitta en lekkompis till Vajlo, en Jämt tik på 7 månader som heter Rayja.
Dom hade så himla roligt ihop!
Så vi bestämde att nästa gång jag följer med och tittar på fotboll i helgestad skulle jag höra av mig :)

Innan vi åkte hem stannade vi en stund hos mina föräldrar för att säga hej och så Vajlo kunde få träffa deras hund Titus igen så dom inte "glömmer bort" varandra.



Idag ska vi inte göra så mycket hade tänkt att träna lite "uppställning" med Vajlo då jag nu har anmält oss till valp-utställningen i Mjölby den 14 November!
Det är lite pirrigt då jag aldrig ställt ut tidigare men har god hjälp av en kompis som är duktig på det.

Sen har jag efter mycket slit äntligen fixat en hemsida till Vajlo som ni gärna får gå in o kika på.
Där kommer jag skriva vad som "händer" alla Vajlo's resultat, och där kan ni även titta på kort och filmklipp och läsa om mig och om Vajlo.
Bestämmer ni er för att kika in, lämna gärna några ord i gästboken! :)

http://www.hazeleyes.n.nu/

Vajlo tycker det är skönt att ligga o mysa i höst solen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback