Superstolt!

Vissa hund dagar går allt bara åt pipsvängen och andra dagar är det som allt är jätte enkelt .
Idag är en sån dag som man nästan spricker av Stolthet.
Dagen träning gick huur bra som helst!

Började med att lägga upp en sök-ruta.
Eftersom Vajlo blivit så duktig på "stanna" (platts)  så fick han ligga platts istället för at sätta fast honom då jag trampade upp sök-rutan.
Resultat - Superduktig!
Stannade hela tiden men fuskade lite i starten då han var ivrig att få börja!
Och att hitta godisen är inte längre någon som helst match .. ;) 

Sedan var jag bara nyfiken på en teori ja hade om att "påbörja" hinder träning.
Så satte Vajlo en bit bort och satte sedan mig själv på backen med ena benet uppe och sa: Varsegod o hopp!
Resultat - Mycket bra
Han hoppade faktiskt över benet med en gång, dock tog han avstamp från benet men för att vara första gången är ja nöjd! Målet var ju att han skulle förstå att han skulle över benet o inte runt eller under. :)

Där efter tränade vi lite "kontakt" övning.
Precis när vi skulle börja såg jag att en dam gick förbi med en Sharpei, Vajlo fick syn på dom med en gång och det tyckte jag var perfekt för då kunde jag se hur långt vi kommit tillsammans.
Jag gick fram framför honom (han stod vänd mot kvinnan och hunden) fick direkt kontakt och han satte sig ner med ögonen på mig.
Då sa jag stanna och gick i motsatt riktning bort från kvinnan o hunden så att om Vajlo skulle se mig var han tvungen att vända sig om.
Resultat - Helt otroligt bra!
Vajlo vände sig direkt om så han såg vart jag tog vägen (och där med ryggen mot kvinnan o hunden) fortfarande på samma platts som ja lämnade honom och inväntade nästa komando. Jag gick bakom en soptunna och så varsegod och Vajlo kom som ett skott och jätte lycklig för han "hittat" mig!

Där avslutade vi träningen och gick hem.

Min guldklimp!


Kommentarer
Erika säger:

Vilken duktig kille, börjar bli stor !

2010-09-02 | 19:42:43
Bloggadress: http://erikamer.blogg.se/
Marie säger:

Åh va han kan!! :D Han blir bara sötare å sötare för varje gång ja e inne å kikar!!

Visa är just nu inne i mupp period! Grrrr! Ja har hotat m blocket ett ex antal gr! Hahaha

Pussa Vajlo från syrran!

2010-09-05 | 20:21:55
Bloggadress: http://www.visaverner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback