Liten blir stor


från liten

Tiden har bara rusat iväg och idag blir Vajlo och alla hans syskon från V-kullen 1år !
Känns inte som det var så länge sen som jag höll den lilla krabaten i famnen för allra första gången och det där tommrummet jag haft innom mig plötsligt fylldes av lycka och kärlek.

Tusen tack Lisbeth Cederberg Sören Fridh med Evallens Tan Magic Malins Martha "Malin" & Maria Ivarsson med Roscanaille´s Smack för Vajlo! 
Han är allt jag drömmt om i en hund och är helt fantastisk på många tänkbara sätt.
Dagen har firats med massa gott träning och bus!
Till middag fick Vajlo makaroner några kulor mat och köttbullar -
Han satt och dreglade när jag gjorde iordning maten, så sugen var han!
Sen gick vi ut på en långis för träning oh bus. Jag gjorde en "gata" åt honom och la ut olika saker som han skulle hämta. (plånbok, strumpa med boll, en sked och en bok)
Med tanke på att det var första gången som vi gjorde det tyckte ja att han var kanon duktig! De små misstagen som vart var mitt fel jag behöver oftast mer träning än vad Vajlo behöver när vi gör nya saker ör att ja ska komma på hur jag ska "instruera/lära" honom rätt det tar honom bara 1-2 försök så gör han exakt det som jag ber honom om, slut resultatet är som sagt helt och hållet mitt ansvar.
Det är bara för matte att jobba vidare! ;)

Så nu ligger det ett väldigt trött födelsedags barn brevid mig som snarkar som 10 sjömän, han verkar väldigt nöjd med sin födelsedag :)

till stor

Kommentarer
Gunvor säger:

En dag sen men GRATTIS ettåringen!

2011-04-06 | 10:36:29
Bloggadress: http://www.roscanailles.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback