Miljöträning

Idag sattsade jag hela dagen på miljö träning med Vajlo. Han blir lätt stressad i "röriga" miljöer och blir svår att kontrollera. Så Jag och Vajlo gick ner till city i det härliga vädret.
Hans koppel träning har börjat bli klockren, nu är det hundmöten ja måste träna på då han blir som en säck med cement så fort vi ska gå förbi en annan hund. :p

Iallafall, vi gick ner till stan och gick o satte os mellan 2 köpcentrum där det springer massa folk fram och tillbaka hela tiden och vi hade extra tur då det stod en lasbil utanför som förde en jäkla massa liv.
Vajlo som gick lugnt vid min sida hela vägen satte sig ner och tittade, när han sen märkte efter ett tag att ja inte brydde mig och bara satt o gäspade la han sig tillslut ner och började snusa.
Vi gick till ett annat ställe i centrum utanför ett annat köpcentrum där spårvagnarna åker förbi och det gick också jätte bra han satte sig lugnt och tittade.
Sen gick vi hem och han fick ensam träna en stund när ja gick ner till affären och en engång kom ja hem till en lugn hund och ett helt hem! :)

Det är alltid lika kul att ta med honom ut bland folk för ja får massa beröm över hur vacker och go han är, och Vajlo går alltid med huvvet högt när han märker att folk tittar på honom och blir alltid super lycklig när någon ger honom uppmärksamhet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback