Playdate




BFF <3

Vajlo & Shiva BFF! ♥

Efter en seg förmiddag bestämde jag mig för att gå bort till rastgården vid Vrinnevi, och hoppades på att det fanns några bus sugna hundar.
Och vilken tur vi hade!
När vi kom dit var det redan 5 hundar där och vi var välkommna in. Dom var av raserna borderterrier labrador och två st blandisar.
Vi klev in och Vajlo for iväg som ett skott! Som vanligt var det inga som helst problem med Vajlo och de andra hundarna eftersom Vajlo inte tycker om bråk/gruff så gick han därifrån eller la sig.
Han var hur lycklig som helst över att få busa av sig med alla hundarna!

Efter en stund kom en tjej in med det vackraste husky hanen jag sett!
Han var stor och muskulös och såg exakt ut som Shiva fast en "manlig version", det visade sig sen att dom hade träffat Malin och Shiva.
Vajlo tyckte den här stora maffiga killen var väldigt rolig och intressant och svansade efter hela tiden :P När Diesel sen tyckte vajlo var efterhängsen sa han snällt men bestämmt till - och det gjorde ju saken bara "värre" för honom stackarn!
Vajlo hängde i hans ansikte och slickade hela tiden hans läppar för att visa sig underlägsen och att han inte ville nått ont - så stackars Diesel fick bara "gilla läget" och lät Vajlo hållas. Tillslut kom Vajlo på att det faktiskt fanns fler hundar så Diesel fick andas lite :P Klockan gick och folk och hundar började gå och tillslut var det bara jag vajlo och Diesel och hans matte kvar.
Det festliga var att jag och tjejjen som hette Sandra hade samma jacka samma skor hon visste vem min syster och Shiva var och hon bodde på samma gata som mig! :p

Vi följdes åt hem och berättade lite om oss själva men mest hundarna, var jätte kul att träffa någon i samma ålder så nära med samma hund intresse.

Förhoppningsvis träffas vi många fler gånger :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback