"kelpie i huskykläder"

Som vanligt IGEN så kunde jag ju inte låta bli..Och anmälde både mig och Vajlo till Siberian Husky Dagarna!
Jag och Malin åkte dit förra året med Shiva - det är en hel helg med massa huskies och drag hundar i fokus!
Vi hade det jätte mysigt sist och sov i tält hela helgen tills det började spöregna och det läckte in i tältet!
Jag kan säga att det är verkligen en upplevelse att tälta och somna och vakna till 20-30 ylande hundar som sover ute i skogen bland träden för att vakna tidigt på morgonen och göra sig en kopp thé med ett litet stormkök.

Självklart så är andra hundar välkomna med i mån om platts, men förra året var vajlo bara en liten plutt så det skulle ha varit tufft för honom. Men i år ska han följa med och även min syster med hennes Husky Shiva och så ska Mamma följa med i år oxå. :)
Det ska bli jätte kul och de har olika program varje dag som man fått välja vilka aktiviteter man vill vara med i.

Det är massa olika roliga aktiviteter som;
Drag teori & drag med fokus på körning, Agility, Rallylydnad, Massage & Stretching, Allmän Lydnad, Utställningshandeling, Klickerträning, Person spår och Freestyle!
Sen är det tipspromenader och grillkvällar mm!
I love it!

Ska bli väldigt intressant o ser hur det kommer gå att sova i tält med mitt yrväder till hund !! ;)
Jag och Vajlo har blivit förvisade till ett eget tält då syrran inte är speciellt sugen på att ta reda på hur det skulle va att sova med honom och shiva i ett o samma tält!
Blir så full i skratt när jag får en inre bild av att man står och tittar på ett tält som far åt alla håll med 3 pers och 2 galna hundar i !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback