Siberian Husky Dagarna

Så blev det dags i år igen för att åka på Sibbe dagarna i Mjölby, och ännu en gång blev jag upp över öronen blixt förälskad i dessa fantastiska hundar och allt vad det innebär att ha en Husky!
Det var jag, Vajlo, min syster och hennes husky Shiva och min mamma som åkte.

Väl framme väntade 3 dagars tältande, en massa vackra huskies, roliga aktiviteter och många trevliga människor!
Vajlo och jag körde agility, tävlingslydnad, massage/stretching och utställnings handeling under helgen - agilityn var den solklara favoriten för Vajlo. Han var som ett brunt streck runt banan och kastade sig hals över huvud över alla olika sorters hinder som tunnlar, vippbrädor, hopp hinder, slalompinnar...Ja allt!
Han älskar verkligen att hoppa och han hade en sån skön teknink på slalom pinnarna då han hoppade slalom hela tiden!
Av 100 hundar var Vajlo 1 av 5st som inte var av den polara rasen och stack verkligen ut med sin bruna färg!
Men som alltid lyckades han charma många hussar och mattar trotts att han inte var en husky.
Tältningen med Vajlo gick faktist förvånansvärt bra. Han hade svårt att koppla av den första kvällen men det är inte så konstigt med tanke när 100st huskies sitter och ylar och pratar med varandra! Den andra kvällen var han så trött så han somnade så fort vi la oss i tältet och skulle inte vaknat ens om en bomb hade gått av!

Vi är jätte nöjda med helgen och kommer absolut tillbaka nästa år!

Som vanligt så finns det hur mycket som helst att skriva om denna underbara helg men vet inte riktigt vart jag ska börja så fortsätter med bilder ist!



Campet

Så fina!

helgens ledare

Världens sötaste valp!

Tält mys

Annika med hennes fina hundar

en pratstund vid grillen

en glad syster

Världens sötaste Adonis (podenco/husky)

Malin o shiva

Hela gänget!

Kommentarer
erica säger:

nej, jag bor i Norge, annars hade jag gärna sett på eftersom rasen intresserar mig.... Det går ju alltid att drömma om en till hund även om jag inte kommer köpa det förens Felice blivit gott vuxen och ordentlig=)

2011-09-01 | 10:17:47
Bloggadress: http://biche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback