Svensk vinnare 2011

Tyvärr så är det ingen titel som vi fick idag men vi fick bedömningen Exellent CK kom 1;a i öppenklass
(då det bara var vi som tävlade i öppenklass) och kom 3;a i bästa hane av 3st deltagande.
Vajlo visade sig tyvärr inte från sin bästa sida idag då han var seg och okoncentrerad. Men det kan ju inte alltid gå bra och huvudsaken är ju att han ska tycka att det är roligt så det dröjer nog tills nästa år innan det blir någon mer utställning.
Men jag är mycket nöjd med Exellent och CK.

Var faktiskt inte alls nöjd med domaren...
Våran ring gick i turbo fart och jag kände att man inte fick en rättvis bedömning. Fort in utan känn o klämm förutom en snabb blick på tänder och pungkulor, en liten cirkel och en snabb sväng fram och tillbaka. Det hela gick på 3min och då var det Championklass Öppenklass Unghundsklass Bruksklass Bästa Hane BIR och BIM - allt på 3min.
Antar att jag som "rookie" tycker det känns tryggare och mer rättvist när det verkligen känns som man får ett väl övervägt beslut och inte kasta sig igenom grupp efter grupp för att hinna med allt så fort som möjligt, men det är min mening det. :)

I övrigt var svensk vinnar utställningen i en stor skala med miljoner folk och hundar överallt för att inte tala om alla dessa jäkla utställningstält :P
Det fanns flera "stånd" med diverse hundsaker som godis leksaker koppel halsband etc.
I det stora hela tror jag att ja hade förväntat mig mer av denna utställning och blev besviken på både domare och det faktum att man fick köpa ut alla de rosetter för 40:-/st man vunnit förutom BIR BIM och SV2011.
Sen var det mycket trevligt folk som var på utställningen. Var flera som kom fram och berömde vilken glad snygging jag hade, alltid lika roligt att få en chans att sträcka lite extra på sig ;)
Träffade även Gunilla med Undis som var lika fin och go som alltid, och en kompis till Gunvor som kom fram och pratade lite (tror hon såg att jag var lite ensam och vilsen) :p 
Alltid jätte kul att få bekanta sig med nya människor, som delar det stora hund intresset! 

Nu är det bara sibbe dagarna kvar i mjölby och då är det bara en massa bus och roliga aktiviteter för Vajlo jag hoppas det är mera populärt än utställningar ;)

Nyfiken på bedömningen?
Kika in på hemsidan under "resultat" http://www.hazeleyes.n.nu


Look alive!

snabb kort cirkel

tror jag bättrat mig sen rasspecialen

I mammas ögon kommer du alltid vara finast ♥

Kommentarer
Gunvor säger:

Han är så fin! Dessa "vinnar" utställningar i SKK:s regi är inte lika "mysiga" som specialer! Men Vailo fick excellent! BRA! Men vet du, "kör" upp han i bruks så ni kan sastsa på certen! Är helt övertygad om att han blir champion då!Undrar om det var Anne ni träffade? Hon är min bästa coatch.....

2011-08-21 | 23:13:29
Bloggadress: http://www.roscanailles.info.se
Emelie o Nova säger:

Vilken fin kritik han fick! Grattis.

Valparna är födda. Och dom är levererade också. Men i år blev det ingen för mig.

Det har hänt lite saker i våras som gjorde att jag var tvungen att fokusera på mig själv och komma på fötter igen. Så nu laddar jag för eventuellt en valp nästa år :)

2011-08-22 | 08:28:53
Bloggadress: http://nagontingstorre.blogg.se/
Sara & Vajlo säger:

Det har du rätt i Gunvor blir att satsa på det här näst! :)

Hmm, bra fråga jag är tyvärr helt hopplös med att komma ihåg namn!

2011-08-23 | 11:57:28
Bloggadress: http://hazeleyes.n.nu
Sara & Vajlo säger:

Tack så mycket Emelie :)

Jahaa va tråkigt men väldigt sunt att vänta om det inte kändes helt rätt. Håller tummarna för att du får din valp nästa år!

2011-08-23 | 11:59:08
Bloggadress: http://hazeleyes.n.nu
erica säger:

Tycker ni var duktiga och så kul att se en sådan snygg kelpie!

2011-08-28 | 12:23:55
Bloggadress: http://biche.blogg.se/
Sara säger:

Tack så mycket Erica!

Var ni där och tittade? :)

Kikade in på din blogg och såg dina jätte fina vovvar!

2011-08-29 | 15:41:45
Bloggadress: http://hazeleyes.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback