"Hej lyckliga hunden"



Vart väckt av en helt crazy hund som hade såååååå mycket spring i benen!
Det var bara att masa sig upp...Bestämde mig för att ta en promenad bort till Djurmagasinet för inköp av nytt koppel och halsband.



Har märkt att Vajlo har börjat blivit lite "stressad" när det är tung trafik han vill gärna komma bort från det så fort som möjligt, så han måste hata sin matte :P
Här är det träning träning och åter träning som gäller och bara för att Vajlo tycker det är jobbigt med trafik, så är det klart att matte går och ställer sig precis emellan 2 körfiler (emellan 2 övergångs ställen) och bara står där!!
Han vart skit sur men ju längre vi stog där ju mer började han slappna av och så fort han satte sig breve fick han godis och när han tillslut la sig ner gick vi vidare.

Det går bättre och bättre på koppel promenaderna känner att vi har gjort stora framsteg.
Nu söker han mer kontakt istället för att köra sitt eget race, men ibland måste jag påminna honom att han går med mig på promenad och inte helt själv :p

Framme vid dörren börjar han redan där vifta på hela kroppen och bli helt till sig av lycka så det vart en hel glädje explotion när vi klev in!
Tjejen bakom kassan kommer nog ihåg Vajlo från förra gången vi va där för vi vart mötta av "nemen hallå den lyckliga hunden" och ett skratt!
Överöst med gott godis och kel var det någon som gick med högt huvud och viftande svans hela vägen hem.



för 3 veckor sen bestämde jag mig för att alltid ha dig med mig - Vajlo


Kommentarer
Gunvor säger:

Vem kan glömma en glad Kelpiekille? Vad duktig du är med träningen! Övning ger färdighet!!

2011-02-04 | 16:47:55
Bloggadress: http://www.roscanailles.info.se
Sara säger:

Gunvor, haha näe det är nog svårt ;)

Tack så mycket! Vi kämpar på :)

2011-02-04 | 22:11:58
Bloggadress: http://hazeleyes.n.nu
Lisa säger:

Det är nästan som att läsa om sin egen jycke :) En riktig snygging du har :)

2011-02-05 | 00:23:25
Bloggadress: http://lathundarna.blogg.se/
Sara säger:

Lisa, haha ja jag kan tänka mig det nästan alla kelpisar har ju sina egna speciella egenheter ;) Som du skrivit i eran profil -

"visa alla besökare de fina tuggbenen som finns överallt i huset" - Det är något min också gör fy fan va roligt det ser ut! Haha

Tack så mycket, du med han är jätte fin! :)

2011-02-05 | 00:34:29
Bloggadress: http://hazeleyes.n.nu
Ebba & Molly säger:

SV: Ååh, va kul att de fyller år samma dag! :) Tack, du med!

2011-02-05 | 13:05:27
Bloggadress: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback