Mannen i mitt liv ♥

Ja då var det alla hjärtans dag nu men, tiden bara springer fram!
Tänk om 2 månader blir min lilla skit 1 helt år!!!
Och om 3mån ser jag fram emot MH testet med resten (hoppas det kommer några iaf) av V-kullen och tror vi skulle göra det tillsammans med Roscanaille's U-kull!
Och jag hoppas hoppas hoppas att vi fkanske får träffa pappa Smack då med!
Vill passa på att Gratulera pappa Smack till att ha blivit Årets agilityhund på hemmaklubben Götene BK
Stort Grattis från mig och Vajlo!


Åh jag fick syn på den sötaste lilla tösen idag!
En sibbe tik på 17v "Pila" - såg annonsen via facebook från en bekant ja träffade när jag var på Husky dagarna i Mjölby och jag önskar av heela mitt hjärta att Vajlo var något äldre jag något klokare och min plånbok mycket fetare!

"Pila - en annan tidpunkt"
http://www.blocket.se/vastmanland/Renrasiga_siberian_husky_valpar_31086151.htm?ca=14&w=3


 Ju mer dagarna och veckorna går ser jag hur Vajlo utvecklas från en valp till en mer "vuxen" hund.
Han har börjat kräva betydligt mer av mig och han blir mer säker i sig själv.
Nu ligger träningen tävlings lydnaden på is och vi inriktar oss på "vardagliga" saker så som kontakt, inkallning  vajlo verkar ha fått 1ton med snö i båda öronen de senaste veckorna) och att bara stärka vårat band.
Jag längtar till barmark för att få börja med agilityn! Tror att det kommer passa oss bäst just nu då det verkligen spritter i vajlo's kropp och han bara har 2 mellan lägen just nu - sova eller fullt ös!!!

 
eller fullt ös!!!


Dagens "träning" (ett saligt virrvarr av det mesta samtidigt som bus o spring) gick huur bra som helst!
Person mötena gick han brevid mig med slappt koppel.
Inkallningen var klockren.
"Apporteringen" Gick riktigt bra det med.
Hand tagetingen är det roligaste han vet och han kommer i full kareta och "knockar" nästan handen ur led!
Och ingången börjar arta sig riktigt bra.
För att inte tala om hur grym han blivit på slalomen mellan benen!

Det är så tacksamt att göra saker med Vajo för han gör allt jag ber om och mer där till, även om han tycker att det är en skitkorkad grej så gör han det!
Som förut så bad ja honom att kliva i en liten låda, och utan protest så gör han det trotts att dömma på hans ansiktsuttryck att han tycker jag är rätt konstig.

 


Bästa Bästa Vajlo ♥

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback