Ohyffsade människor

Charm-knutte är vad han är ..
Vart vi än går Vajlo och jag blir vi stoppade nästan varje dag av folk som vill hälsa och gosa, sen kan de knappt slita sig från honom!
Och inte kan ja klandra dom?
Tänk dig själv att du går på andra sidan gatan och får syn på en hund med dom busigaste snällaste ögonen, och som blir helt tokig av glädje bara du tittar på den?
Det är Vajlo, han kan se någon på andra sidan gatan och bli så till sig av lycka!
Så han gör som bara han kan, han viker öronen bakåt vajjar på hela kroppen och viftar på svansen o 110km/h!

Men det är både på gott och ont klart att jag blir jätte stolt varje gång och att det är roligt,
men ibland har folk inget hyfs alls!
Antingen går dom bara fram utan att fråga om det är okej och böjer sig ner för o hälsa osv.

Som härom dagen tex. då vart jag vansinnig....
Jag gick ner till grillen för att köpa mat och binder Vajlo utanför strör några godisar innan ja går in, han sitter ca 4m från dörren och jag har full uppsyn över honom hela tiden.
När jag går in går det ut ett sällskap på ca 5 pers.
Jag ser som väntat att Vajlo tittar upp och viftar på svansen när dom går förbi, då stannar en av killlarna och går fram o böjer sig över honom för att klappa Vajlo.
Jag blir vanissig och flyger ut genom dörren och frågar va fan han håller på med - inte fanken går man vel fram till en hund som sitter ensam och uppbunden?!
Chockad över min reaktion svarar killen - "han blev så glad att jag bara ville hälsa ja tycker om hundar".
"Må så hända sa ja men inte fan går man fram till en ensam hund som är bunden hur glad den än är?
För det första så är det inte sjysst då han sitter fast utan någon trygghet, och för det andra kan han göra sig jävligt illa nu när det är så halt ute om han fösöker hoppa och han sitter fast."
Rätt stötta gick dom vidare till bilen och mummla nått om psykkärring och larvig och ja gick in för o betala maten och gick hem..
Man kan tycka att jag överreagerade och  kanske tom är lite överbeskyddande men jag tycker fasen inte att det är okej!

Har man inget som helst folkvett?!



I övrigt har inte så mycket hänt vi tillbringade ännu en natt på Grand Hotell som sällskap till en kompis som även hon jobbar i receptionen.
Vajlo var lika duktig även denna gång, och hälsade nattgästerna välkomna genom att ställa sig på bakbenen och titta över receptions disken, han fick smeknamnet "lobby dog" av en Engelsman som checkade ut.

I helgen är Vajlo och jag hundvakt åt shiva, hon vart super glad när vi kom igår och dom har busat massor!
Jag blir så glad för dom älskar verkligen varandra, dom kan ligga o mojsa med varandra för att sen somna nästan på varandra - så söta!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback