Latsbils chaffisar och hotell-busar

Fy va dålig jag har varit på att uppdatera!
Ska försöka bättra mig!

Vajlo och jag bor just nu ute på landet hos mina föräldrar och min syster, då vi ska flytta till egen lägenhet.
Vajlo har varit jätte duktig men man märker att han tycker det är lite jobbigt att åka omkring så mycket.
Han är busigare och bråkigare än någonsin och ger matte flera tillfällen då hon vill slita sitt hår ;)

I övrigt märker man hur han börjar bli mer vuxen, då han helst vill ta sina egna beslut och han lär sig nya saker ännu snabbare.
Nu ligger han på stadiga 23kg och är 51cm hög och ja tror fortfarande att han växer!
Inte på höjden utan på längden och bredd med muskulatur.

Tog en hög med massa kort på honom på nyårs dagen och insåg hur lik pappa smack han har blivit!



Själva nyårs afton gick jätte bra, vi har tränat med fyverkeri ljud en månad innan så han brydde sig knappt, jag
tog det säkra före det osäkra och stannade inne och tittade på fyverkerierna genom fönstret.
Dagen efter var vi ute på promenad när någon smällde av en raket och Vajlo var lugnet själv och tyckte ett en fläck på marken var mycket mer intressant :p



Veckan som passerat har vi hunnit med en hel del!
Vajlo fick följa med matte till jobbet och hjälpa till med kontorsstädning/städning på ett lastbils företag.
Han har alltid fått följa med dit sen han var liten och han är lika duktig varje gång för att inte tala om hur kul han tycker det är att följa med dit!
"Vajlo" - Man får ju göra så mycket roligt  - 

Nästan
alltid är det någon chaffis som har nattkörning och blir jätte glad när jag kommer och busar med ,ig och ger mig tonvis med uppmärksamhet!
Matte hittar på en massa roliga övningar som plattsligg när hon torkar golven, miljöträning när man får springa/hoppa/krypa - upp på/under/över bänkar och stolar.
Men ja gillar inte särskillt mycket när dammsugaren kommer fram men är jag riktigt duktig får jag en massa godis!!



Vi har även varit sällskap till min syster när hon jobbade natt i receptionen på Grand Hotell.
Vajlo var super duktig och la sig rätt snabbt ner under bordet och sov på min jacka bakom lobbyn, men han hade superkoll när det ringde på dörren när någon ville komma in i lobbyn.
Och när vakten kom gick vi med honom för att gå rundan o kolla så att allt var okej o Vajlo blåste upp sig 10ggr sin storlek och älskade "ansvaret" att skydda matte mot busar som kunde hoppa fram bakom varje hörn :p


Kommentarer
Gunvor säger:

Håller med, han blir mer och mer lik sin far! Även om Vajlo är i "tonårsrevolt" så verkar han urduktig att ha med i olika miljöer!Kul att läsa lite om er igen...

2011-01-19 | 09:15:33
Bloggadress: http://www.roscanailles.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback