Prinsen

Helgen har vi spenderat ute hos mina föräldrar i å.
Å är den mest underbaraste plattsen som finns där jag fått privileget att växa upp..
Mamma o pappa bor i ett rött hus med vita knutar.
På framsidan finns det en stor gräsmatta, en gammal bod och en lika gammal källare. Nedanför boden rinner en liten bäck och vid vägen går mammas 3 hästar och pillar i gräset.
På baksidan finns det en grillplatts, en stor gräsmatta, ett äppelträd och ett körsbärsträd.
Precis där gräsmattan slutar tar ett fält vid där kossorna brukar gå på sommaren och 500m rakt ner ligger vattnet. (slätbaken)

Förutom att Vajlo Älskar att åka ut till landet så är favorit plattsen STRANDEN!
Där har vi tillbringat de flesta timmarna denna helg då jag börjar tro att jag köpt en vattenmokasin ist för en hund! :P
Den jycken är mer i vattnet än på land och VÄGRAR att gå upp!
När han hållit på o simmat o plaskat bra länge måste jag ju tillslut tvinga upp honom på stranden en stund för att han inte ska bli kall...Då har jag en hund som sitter och blänger på mig konstant tills han får gå i och bada igen!

Förutom att bada har Vajlo "lekt" med kossorna, vilket innebär att han ställer sig på säkert avstånd utanför staketet springer och norpar äpplen som ramlat ner och kastar dom så nära staketet som möjligt. Sedan springer han fram till äpplet som han kastat nära staketet fryser till is när kossorna tittar på honom och kutar där ifrån så fort någon rör sig! ( som att dom jagade honom )
Jag skrattade så jag höll på att storkna, vilken feg liten retsticka! :)
Den leken repeterade han i över en timme tills kossorna tröttnade på honom och gick där ifrån.
Synd att jag inte fångade det hela på film tror vi skulle kunna ha kammat hem en vist från AFV med den videon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback