Life Savers

Jag är så tacksam att jag har så många som ställer upp för Vajlo och mig - Ni är guld värda
"Det vanliga livet" lunkar på här för oss och vi håller igång träningen. De senaste 2 dagarna har ja inte tränat så mycket lydnad eller huvud träning utan vi har mest gått på lång promenader och miljö-tränat samt koppel träning. Även där har vi kommet en riktigt bra bit på vägen måste lägga ner mycket tid på att ta Vajlo till folkfyllda plattser då han fortfarande blir lite stirrig när det blir mycket folk/trafik. Men det är inte så konstigt när han blivit van vid ödemarken ute hos Mamma och Pappa!
Idag fick ja ett samtal att jag börjar mitt nya jobb imorgon! Vart lite sur då jag bad om att få minst 2 dagars varsel så jag kunde ordna hundvakt/dagis osv. 
Det är tur att dom på Vajlo's dagis är helt underbara! 
När jag ringer och är förtvivlad över att ja inte har någon hundvakt än och undrar om Vajlo får börja komma på dagis redan imorgon så säger dom; Jamen självklart ska han det det löser vi!
Sara & Vajlo ♥ DoggsenCenter

Och sen får han vara ute hos min Mamma och Pappa på landet tills på måndag, vad skule jag göra utan mina underbara föräldrar

Eftersom det är så trist och grått ute idag har vi tränat lite inomhus. 
Försöker lära Vajlo "Håll fast" och att hämta klirrande saker. Försökte få honom att "apportera" mina nycklar och en kedja men han ville inte ta det i munnen utan sprang bara fram och slickade på det. Fick då tipset att sätta fast en tygbit/snodd på nyckelringen så han inte behöver ha just nycklarna i munnen utan kan bära i snodden och det fungerade mycket bättre så efter ett par gånger tog jag bort snodden som jag satt fast och han hämtade nycklarna utan några problem alla gånger! Och efter ett par gånger kan han även "Håll fast" en liten stund utan att spotta ut det utan väntar på ett "loss".
Det vart även lite ensamträning en längre stund då jag gick till affären - han surade och prottesterade när jag gick men stannade kvar en stund nere vid dörren och när han hade varit tyst en stund gick jag och kom hem till ett helt hem med en lugn hund så tror inte han hade fört något väsen av sig :)
Ännu en bra träningsdag!

En bild från när vi var på landet sist - Vajlo Titus Mamma och Wisse





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback