Mysdag!


"Den nya favorit plattsen"

Idag är det grått och blött ute, regnet smattrar på fönsterrutorna och jag och Vajlo kommer bara ha mys hela dagen!

Jag håller fortfarande på att utforska vårat nya bostads område och fick tips om att det inte var så långt till Vrinnevi skogen ifrån oss och att det fanns en jätte fin rastgård där.
Jag som aldrig varit i Vrinnevi skogen och som även har riktigt taskigt lokal sinne bestämmde mig endå för att försöka hitta dit. Vädret var underbart igår så vi hade ingen brådska.

Efter 45min (det skulle ha tagit ca 15) kommer jag till det som jag tror är vrinnevi skogen står helt vilsen och plockar upp telefonen och ringer efter hjälp!
Det visade sig att jag hade gått runt allt från "fel håll" och hade irrat in mig på en liten skogs stig...Efter lite vägledning hittade jag tillslut ut ur skogen och även rastgården!
Vajlo var bara glad som alltid och tyckte det var jätte roligt och spännande att irra omkring i skogen :P
Kom underfnd med att hade jag bara gått rakt över parken som jag skrev om häromdagen hade jag kommit fram på max en kvart!!! Men allt slutade ju bra endå vi fick en jätte härlig långpromenad och vi hittade både skogen och rastgården ;)
När vi kom hem hade jag en lerklump på 4 ben så de vart in i duschen! Nu är han ren och alldeles len i pälsen och luktar som en ros - Vajlo var dock inte lika nöjd med att ha blivit badad ..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback