Stora stygga....Vajlo??


Vajlo kommer aldrig att sluta överaska mig... !
Min söta gull unge som tror han är i samma storlek som en Chihuahua kan låta som den mest skrämmande hunden om han bara vill !
Tänk er Cudjo - eller en djävulshund det fick jag höra igår...

Jag gick ut med Vajlo och titus bakom huset här ute på landet igår, det var kolsvart och jag hade båda lösa och enbart en ficklampa för sista natt kissen innan vi ska gå o lägga oss..
Det brakar till nere vid träden och jag skiter nästan ner mig - jag ville inte stanna kvar för att se om det var en kossa som rymmt eller en älg eller något annat så drar efter andan och börjar små springa till huset!
Vajlo känner av att jag blir livrädd och drar den djupaste morrningen han kunde reste full ragg och rusar ner och börjar skälla - inte så som han gör när han larmar utan: ne nu jävlar! Vad du en är kommer du fasen inte hit och gör du det smäller de! Och den andra lilla tussen på 7kg stämmer naturligvis in och rusar efter...
Jag stod med hakan nere vid marken...Och vart mer skraj för att vad det nu var skulle bli förbannad och komma efter vajlo titus och mig själv!
Jag kutar till dörren och ingen hund jäkel följer med och med bröstet full med rädsla bara gapskrek jag efter Vajlo och titus som tur är kom vajlo som ett skott och jag hörde hur de braka till bland träden och straxt rundade även titus hörnet, jag slänger in hundarna och slänger igen dörren bakom mig och satte inte min fot utanför tills det vart ljust igen...Och det var absolut sista gången jag klivet ut i träskor själv med 2 lösa hundar när det kolsvart!

Jävlar va rädd jag vart!

Jag har kännt att de kanske skulle bli lite läskigt att flytta in till stan igen och bo själv...Har vant mig vid att ha någon.
Jag är inte ett dugg rädd längre, Vajlo är världens underbaraste mys unge som verkligen älskar alla, men jäklar när det väl gäller...Då backar han inte en cm och jag skulle inte kliva in genom en dörr som jag hörde honom igenom...! Det har fått mig att känna en stor trygghet inför flytten, det är inte så att jag vill att han ska vakta, han får gärna larma men inte vakta. Men trotts det känns det tryggt att veta att jag har "backup" om det skulle hända något.

Vajlo är den enda mannen för mig ;) ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback