Toddlers and tiaras vs. Groomer has it

Satt och kollade på ett program som heter "Toddlers and tiaras" på TLC som handlar om föräldrar som tar sina barn till skönhets tävlingar, barnens ålder är från 0 och uppåt. Och det är skrämmande vad folk utstätter sina barn för!
Endel var fruktansvärda...Att sätta spraytan på sin 3 åring och spackla upp henne så hon såg ut som en levande barbiedocka eller sätta peruk lösögonfransar och "fake tänder" på sin 5åring då det fanns gluggar mellan hennes egna tycker jag är hel sjukt...Vad ger man för signaler till sina barn då? Det programmet gör mig illamående..Sen fast det ett fåtal som gjorde det endast för att barnen tyckte att det var kul känndes som att det ca 3% som gjorde det på "rätt sätt".


Sen satt jag och funderade ett tag, tankarna vandrade iväg till hundutställningar och vad folk faktiskt utsätter sina hundar för..Finns ett program som heter "Groomer has it" där en massa deltagare tävlar inom hundtrimm i en rad olika utmaningar. Och vart chockad av att se i ett avsnitt hur en av dom tävlande färgade hunden! Antar att jag varit lyckligt ovetande om vad folk gör med sina hundar i "skönhetssyfte".....Satt och reflekterade över just hund utställningar då jag själv har ställt ut min egna hund och kommer medverka på fler utställningar. Jag började tänka ordentligt, och jag kan lova er en sak att jag skulle aldrig tvinga Vajlo till utställningar om han hatar det. Och minns att när jag satt och tittade på allt som hände omkring såg jag även där folk som fick mig at få ont i magen vars hundar kröp fram och ville verkligen inte alls vara där medans husse/matte stod o skällde på hunden för att den inte gick fint brevid utan vart med släpat i kopplet..


Låt barn vara barn och låt en hund vara just det en hund!

Kommentarer
Gunvor säger:

Jag har också sett dessa pogram! Helt sjukt! Tack och lov så är det i USA. Här har vi ändå bestämmelser som styr det hela vad gäller hundutställningar och förhoppningsvis för "barnutställningar" också?!

2011-03-10 | 12:21:17
Bloggadress: http://www.roscanailles.info.se
Sara säger:

Håller med dig tack och lov för det!!!

Ja det hoppas jag verkligen vet faktiskt inte ens om det finns "skönhetstävlingar" för barn i sverige? Man kan ju hoppas att det INTE gör det!

2011-03-10 | 21:42:40
Bloggadress: http://hazeleyes.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback