Underbart!

Idag är en sån där dag när allt bara klaffar, Vajlo trivs verkligen i lägenheten och vårat sammarbete växer varje dag och snart är vi där "where we left of" ♥ Och vi har haft en klockren träningsdag!

Vi sov ganska länge idag och Vajlo har börjat med att hoppa upp i sängen på mornarna och lägga sig på huvudkudden brevid och ligga o grisa hela morgonen. När jag sedan vaknar och vänder mig om och tittar på honom tittar han på mig och duttar försiktigt med sin nos på min näsa följt av ett nöjt grymtande och sedan sträcker han på sig och vill att ja ska klia honom på magen...Vilken mysunge!!
Vi gick upp och gick en lång promenad i det härliga solskenet, och halvvägs hittade jag en helt perfekt träningsplatts!
En jätte stor park med en gångväg runt en jätte stor gräsmatta (ca 2fotbollsplaner) där man hade jätte bra uppsyn på folk och deras hundar det bästa var att man kunde bara "komma in" via 4st olika gångar och dom låg i ett varsitt hörn så man hade jätte bra kontroll. Jag släppte vajlo och han vart helt tokig! :P sprang sprang och sprang! Han fick rusa av sig sedan gick vi hem och åt frukost.
Vajlo gick o la sig o tuggade på bn och jag började plocka iordning det sista och fortsatte med vajlo's ensam träning.

Jag har hittat en massa bra "anledningar" till att försvinna en liten stund - som att slänga upp saker på vinden kolla tvättstugan kasta sopor osv osv. Och de första två dagarna har han blivit skogstokig bara jag stängt dörren...Men idag nådde vi en liten liten milstolpe - Jag gick ut och han sa inte ett ord och jag fick gå flera gånger om och han sa fortfarande inte ett knyst - visserligen kanske det bara handlade om 10-12 min men för oss var det ett stort steg tillbaka till det "normala" igen! :)
Senare gick vi tillbaka till "träningsplattsen" för lite mer träning.
Vi körde lite apportering och lydnad men fortfarande mest kontakt övningar då vi tappat ganska mycket under tiden vi bott på landet.
Och det gick hur bra som helst!
Vi hade flera störningsmoment; folk som gick/cyklade förbi, folk som rastade sina hundar, och Vajlo hade näst intill oklanderigt fokus. 
Han gjorde klockrena överlämningar fina ingångar och han var även klockren på platts liggningen! Jag kunde gå 200m ifrån och hoppa omkring o kasta omkring på hans favorit leksak men han rörde inte en fena!

En helt sjukt bra dag



Kommentarer
Nikita - Hundar och trams! säger:

Skönt att se att det går bra. :D



Var bor du? :)

2011-03-28 | 14:16:53
Bloggadress: http://tailpaws.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback