mama's boy

Lite besviken är jag allt...Har gått o längtat och väntat att få åka på mh och träffa syskon och släkt med "likadana monster" som jag själv har men nu verkar det som att det tyvärr inte blir av för våran del :/
Vajlo har kommit in i en ny "spök" period där det mesta är läskigt och även en period där alla gränser ska tänjas alla regler ska brytas.. puuh!!
Han har till och med gått på skor och kläder som han aldrig tidigare norpat åt sig för att tugga på - jäkla illbatting ;)

Men som alltid så kämpar vi vidare och jag har som vanligt svårt att hålla masken och inte börja skratta när han hittar på en massa konstigheter!

Jag har tränat väldigt mycket på röriga och folk fyllda miljöer och det börjar faktiskt ge med sig!
Från att inte kunna gå ner på stan utan att ha en hel trissad Vajlo kan han nu i lugn takt gå med vid sidan utan att stressa upp sig, han undviker gärna sånna miljöer men nu klarar han av att vistas i dom.
Sen har vi tagit ett rejält kliv framåt med ensamträningen som vi fick börja om på nytt med efter separation och flytt hit och dit. Nu klarar han av att vara ensam helt själv en stund hemma.
Han fick också i veckan prova på att fått suttit bakom receptionen på grand hotell i lite mer än en timme då jag var tvungen att springa ett ärende på stan.
Han hade legat och kollat in lobbyn och gästerna utan att ha sagt ett knyst - man kan nästan säga att han börjar världsvan nere på grand efter att vi varit sällskap åt nattisen och nu även själv under dagtid ;)

Och när matte skulle iväg på fest ja då fick vajlo ta på sig den sin nya "scarvs" som han fick av snälla nettan och följa med han oxå, han gjorde succsé som vanligt.
Han var verkligen super duktig han låg nöjt och åt på sitt ben nästan hela kvällen, och när det var slut gick han lugnt omkring och och smygpussade på alla han kunde komma åt som den casanovan som han är, efter ett tag vart han tom trött på alla och kände sig som hemma och gick o la sig och sov i sängen eller soffan.
Nu är det även bestämt att Vajlo och jag flyttar till Gotland över sommaren.
Jag har fått säsongs jobb som kock på Hamnkrogen som ligger i Herrvik.
Det är jätte mysigt där nere och jag o Vajlo ska bo i en liten "fiskebod" nära jobbet och precis intill vattnet, jag tror att Vajlo kommer stormtrivas!
När jag jobbar kommer han antingen att få följa med till jobbet eller vara hos en av servitrisernas son.
Jag hoppas även på att kunna hitta ett bra dagis/dagmatte i närheten med så vi har lite fler valmöjligheter, jag tror och hoppas att allt kommer fungerar bra men har enbart gått med på att åka ner dit och jobba på villkoren att Vajlo kommer trivas bra - gör han inte det så åker vi hem igen då jag ska ha kvar lägenheten här hemma i Norrköping.
Men det ska bli spännande med lite äventyr!

Hur är det man brukar säga
- Man vet inte förrens man har provat?

Det var en trött Vajlo som gjorde sig hemmastadd i soffan - 

det är jobbigt att vara på fest


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback