Red Dog

- Sometimes you picka a dog, and sometimes your dog pick's you ..

Kollade på filmen Red Dog nyss..Sjukt bra!
Jag tjöt mig genom hela filmen!
Dom hade lyckats att berätta historien och samtidigt fånga precis allt som en kelpie är!
Jag drar iaf den slutsatsen genom min egen då jag bara haft 1 (vajlo) och är ny med rasen. Men Vajlo är precis så som Red Dog var i filmen.
Vänlig smart busig komiker lojal kärleksfull matte hund som bara lyssnar på någon som fått hans respekt. (förutom matte)
Jag har inte läst boken så har inte hört denna historia förut. Och allt jag har o säga att den är helt fantastisk. Jag har alltid varit en stolt ägare till denna underbara fantastiska fascinerade ras men är nu om möjligt en ännu mer stolt kelpie ägare!
Ett måste till alla er kelpie ägare att se!

Hunden är verkligen människans bästa vän och jag blir alltid rörd till tårar när man kommer över sånna här filmer/historier om hundar vars lojalitet sträcker sig långt även efter en ägares död. 
Dessa fantastiska djur gör allt för oss och många gånger skäms jag över att vara männsika och över hur många det är som blir så illa behandlade och hur lite de kan få tillbaka men endå älska villkorslöst.

Inatt kommer jag gå o lägga mig med min alldeles egna kelpie, hålla om honom lite extra och tänka på hur lyckligt lottad jag är. <3



Kommentarer
Anna säger:

Såg den nyss. Den var bra :) kramar min kelpie lite extra jag med

2011-12-01 | 13:28:59
Bloggadress: http://annaochpepzi.blogg.se/
Emelie o Nova säger:

Ååh! Tack för tipset! Nu ska jag se den med!

2012-01-04 | 20:52:41
Bloggadress: http://nagontingstorre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback