En livsnjutare

Vajlo är en riktig livsnjutare som älskar att komma ut på landet.
Så fort vi åker till mamma o pappa och han hoppar ur bilen så ser man att det bara spritter i hela hans kropp, och sen kommer glädje rusen
Det bara lyser om honom och han springer 5-6 varv runt gräsmattan i full speed!
För honom finns det inget bättre än att få komma "hem" till Å.
På landet finns det bara 2 olika lägen, full speed eller sova. Vajlo föredrar det förstnämnda...
Han springer till allt! Springer ut genom dörren springer till matte springer bort och kissar och springer där ifrån jaa...Han springer till allt och då i full fart!
Vi har varit ute på landet i 4 dagar och haft det riktigt skönt.

Tog ett kort som alltid kommer få känslorna att svalla över för mig.



Vi gick till ett berg som ligger nedanför mammas och pappas hus dit jag alltid går för att rensa tankarna ända sen jag varit mindre och bodde hemma.
Där finns den finaste utsikten på hela gården.
Vajlo var som ett yrväder och sprang som en tok i dalen och hittade pinnar och kottar och var bara helt galet lycklig tills han kom till toppen av berget. På den högsta punkten där jag alltid brukar sitta satte han sig vädrade i luften blickade ut över vattnet, oändligheten och bara njöt
10min av stillhet gick.. Där satt jag tyst och stilla med min älskling och det lunget den minen och blicken han hade kommer jag aldrig glömma.
Det var speciellt för mig att dela det med honom och se honom så nöjd så lycklig och så lugn.




for a moment we where just shadows for the world to pass bye

Kommentarer
annsofie säger:

Men Pilten! Nu började jag ju tjuta! Hundar har ett sjätte sinne!

2011-10-05 | 12:10:56
annsofie säger:

Men PILTEN! Jag tjuter ju! Fasen va fint! Hoppas allt är bra med er! Måste ses snart! Kram

2011-10-05 | 17:12:50
Anonym säger:

haha oj troddeinte den första kom med:)

2011-10-05 | 17:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback