Lite som HAN vill

Just nu har jag och mitt lilla kärleks monster en jobbig period.
Precis som rubriken lyder gör också Vajlo han gör lite som han själv vill just nu!
Han har 100 kilo bomull i öronen, gör en hel hop av sjuka saker som han aldrig gjort tidigare som att hoppa upp på soff bord/matbord tugga skor osv..
Med andra ord testar han verkligen sina gränser.
Härliga koppel promenader är bara ett konstant dragande och kissande.
Under träning är han ofokuserad och ovillig.
Gaaah jäkla tonåring!!!! ;)

Ibland kommer jag på mig själv att vara så frustrerad så att tårarna nästan kommer men när jag kommer på mig själv kommer där efter skrattet åt min egen dumhet. Dumheten att det självklart inte blir bättre för att man blir arg och frustrerad - då är det vel inte konstigt att han inte lyssnar?!

Tråkiga bråkiga koppel promenader har jag ersatt med fritt släpande koppel på "villkoret" att han alltid håller sig nära mig och det fungerar till min glädje hur bra som helst det var nästan ett helt magiskt tillfälle när han fick en kontrollerad frihet och jag en hund som var mer lyhörd och mer villig att samarbeta.
Tyvärr fastnar jag ibland och kommer inte vidare när vi kommer till "ett väg gupp" men när poletten väl trillar ner och man får ett bra resultat måste man faktiskt ge sig en klapp på axeln även om det är ett mini steg så är det iaf i rätt riktning... 


Är det något som jag verkligen lärt mig med en kelpie är att man måste verkligen ha humor och vara påhittig!



Kommentarer
Emelie o Nova säger:

Haha, skrattar när jag läser detta. Kommer ihåg Novas värsta period. Shit. Jag undrade lite vad för hund jag skaffat.

Läste också den artikeln om cykelsemestern! Man blir ju inte lite sugen!

2011-09-16 | 16:28:04
Bloggadress: http://nagontingstorre.blogg.se/
Sara & Vajlo säger:

Haha skönt att man inte är ensam! ;)

Jo det är just dom tankarna som jag har gått och tänkt den senaste veckan! Igår kunde jag lägga till kompisens iphone till förstörelse listan...suck!

Ja vet jag med hur häftigt skulle det inte va!!! :)

2011-09-16 | 16:31:50
Bloggadress: http://hazeleyes.n.nu
Lisa säger:

Minns de där härliga perioderna som igår :)

2011-09-19 | 08:51:08
Bloggadress: http://lathundarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback