an egg for good luck?

Natten har kantats av drömmar om morgondagens tävling vilket har resulterat i väldigt liten sömn..Vi har vilat hela dagen och jag har försökt att så lite som möjligt tänka på tävlingen imorron.
Fattar inte varför jag är så nervös? Har inte varit så här nervös de senaste gångerna vi tävlat. 
När jag gjorde kvällsmat förut låg vajlo framför spisen, och jag har ju hört att ägg ska vara bra för pälsen men det var kanske onödigt att tappa ett rått ägg på Vajlo's rygg? Vajlo blev smått förvånad men sedan förtjust över skatten som hamnade på golvet och mumsad glatt i sig ägget. Han brukar få ett helt ägg ibland i matskålen tillsammans med en lite klick honung för att han ska få liten smula berikning och lära sig att allt inte smakar lika dant och att han ska tugga i sig maten ist för o svälja allt helt. Ibland får han rått och ibland kokt tror vajlo gillar mest när det är rått och han käkar hela ägget tom skalet. Nu ska vi straxt krypa i säng, Isabelle kommer och hämtar oss kl.7 imorron bitti för kl.9 ska vi vara på platts!
 
Mumms!

Kommentarer
Mari säger:

verkar som en bra förberedelse! Lycka till imorgon!

2012-08-04 | 21:31:55
Bloggadress: http://www.australianmates.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback