det snurrar i min skalle

Livet har tagit en stor vändning och vi har gått från att inte haft mycket planerat i veckorna till att det är svårt att hitta en ledig stund! Kommer nog bli lättare när vi fått in de nya rutinerna och jag kan hoppa över powernapen efter jobbet för att orka med allt ;)
Ta nu inte detta på fel sätt jag klagar absolut inte, tvärt om! Jag välkomnar fasta rutiner ett mål med dagen och det naturligtvis pengarna. Äntligen börjar alla spillror av mitt liv falla på plats.

Igår mellan jobb och "jobb" hittade vi tid till att åka til bruksan med Anna o grabbarna. Det var ett bra tag sen vi var där och kändes skönt att vara tillbaka. Vi satte upp en rallybana som jag hittat här. (sidan är GULD värd ett måste för agility och rally nörden!)
Vajlo älskar verkligen rallyn och han är superduktig det enda vi måste fila på är sitta framför och att han inte ska sätta sig vid varje stopp, för mig är det lite svårare att hålla reda på allt!

Efter det blev det lite lydnad både från klass 1 och 2, var skit kul för Vajlo var riktihgt het och gick fint förutom 2 problem. 2 stora problem..
Det första är att han tappar fokuset i linförigheten efter ca halva och den andra är att han tycker plattsligget är så trååkigt! :/
Linförigheten fick jag tips av anna att vi ska gå tillbaka till grunden och träna kontakten i sig, vilket jag absolut tror på har inte sett många ekipage där hunden har sån grym kontakt som hos Anna & Pepsi! 
Men plattsligget..? 
Hjälp någon? 
Har fått tipset att lära honom ha hakan i backen för att han ska ha en uppgift på plattsen ist för o bara ligga där. Och där är vi nu men känner att jag inte vill applicera detta i tävlingen förrens i nästa klass så vi kan lämna 1;an bakom oss och börja på ny kula. Är det dumt kanske?

När vi försökte oss på 2;ans moment blev det kaos! Haha! När jag introducerade Vajlo för rutan kuta han för allt vad han kunde rakt mot rutan för att kasta sig efter en kona för o bära tillbaka till matte..Haha! Vi får nog tänka om där. Och ist för sitt ligg på fjärrdirr. så var det sit ligg skutt, och påå 5 sitt ligg hade han skuttat fram till mig utan att ta ett steg, jag lovar att det bjöd på många skratt. ;)

En sak som är säker, det är så himla mycket lättare Och roligare o träna när man är 2 eller fler!
Att ha någon som tittar och kommer med konstruktiv kritik och tips är verkligen guld värt. Allt är svårt att se o känna själv och det är lätt att man fastnar i ett spår.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback