hur får man tiden att räcka till?

 
Precis nu damp nummerlappen och ring informationen ner i brevlådan till nästa veckas Internationella utställning här hemma i Norrköping. Under 2 dagar kommer 2362st hundar ställas ut, det är ingen liten utställning..!
Bland dessa är det 5st Kelpies anmälda varav Vajlo är en av dom sen vet jag även att Undis är ytterligare en, ska bli roligt o se vilka de resterande är.
Om allt går vägen på lördag är utställningen den sista tävlingen vi har inplanerad än så länge. Funderar på att ev. anmäla till nån rallylydnadstävling och ev till stora sthlm's utställningen i vinter.
Hur kul det än är o tävla har jag kännt att det blivit lite mycket. Ända sedan den 21;e juli har vi haft en tävling varje vecka och vi har 2v kvar av tävlingar, Rasspecialen på lördag och utställningen här i nörrköping nästa söndag. Det har varit tufft för 2 nybörjare och jag har haft svårt att fördela träningen med vila och sen ha ett liv på sidan av utan hunderiet. Hur hinner alla med allt?! Efter tävling vill jag att Vajlo ska få en chans att några dagar riktigt vila upp sig, sammtidigt som jag behöver hålla igång och fortsätta träna. Och imellan allt det här ska jag hinna med jobb, träffa vännerna som inte håller på med hund, sova och vila själv. Det är helt galet vad man utsätter sig för ;) Tror att det kräver några år och en hel hög med tävlingar innan man hinner komma underfund med hur man på bästa sätt pusslar ihop allt??
Och jag har ju bara en hund hur i helsike gör alla ni som har flera hundar som ni tävlar med?!

Idag har vi en sällsynt dag där vi inte gör nått fast vi borde träna till helgens tävlingar. Jag passar på o njuter av en gosig chokladbjörn i knät och fösöker att inte tänka allt för mycket på helgens prövningar.
 

Kommentarer
Gunvor säger:

Ja det kostar på att ligga i topp;) Kanske lite omväxling, spår ex?
Lycka Till i Norrköping, och hälsa Gunilla:)

Svar: Verkligen! ;) Ja, går allt vägen imorron lägger vi lydnaden på hyllan några månader o kör lite rally som Vajlo tycker är jätte kul! Tror det kan hjälpa oss på traven till 2;an eftersom jag måste börja småpilla med det fria följet för vajlo sackar efter lite och tycker alls att det är någe vidare roligt. Tror det blivit lite för intensivt för honom. Men hoppas att vi får vårat första pris på lydnaden imorron så vi har vårat lp1 ! *så nervös..!*
Sara & Vajlo

2012-08-10 | 09:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback