Internationell Utställning i Norrköping

Idag var det dags för årets sista utställning på hemmplan.
Vi anlände till till ring 22 ca trekvart innan ringstart som var kl9.00 de resterande 4 kelpisarna var Vajlos syster Vimsa "Reisa", Kull syskonen Queen & Qrom från Grabbens Vilda Kennel och sist men inte minst Roscanaille's Undis. Före oss var det 12 st Aussie's och bedömningen gick snabbt så ganska snart var det våran tur att gå in. Vajlo skötte sig jätte fint och visade sig bra i den pyttelilla ringen han var med bra och tillät mig flytta ben utan några invändningar eller förändring i sin utstrålning/hållning. Domaren var Stacey Sewell från Australien och var mycket trevlig och mjuk i sin hantering. Allt gick fort och rätt var det var va det dags för att utse BIR.
Årets sista utställning gick så snabbt att det var verkligen över på ett kick och där står jag med min guldklimp med ett dunderavslut på utställnings säsongen med resultatet Bästa Hane Excellent CK C.A.C.I.B & BIM
BIR blev Roscanaille's Undis som även fick sitt andra cert - Stort Grattis till er! 
Förutom ett kanon resultat skötte sig Vajlo jätte bra, så kan inte vara stoltare eller gladare :)
Kritiken finns att läsa på hemsidan <-- under resultat/utställning.

Som belöning åkte vi ut till landet med min syster malin och hennes husky Shiva som även var med och supportrade oss på utställningen. Vajlo badade massor och låg som en kung på gräsmattan och njöt hela dagen, det var han verkligen värd! Nu är vi äntligen hemma och Vajlo ligger och sover på sin nya fäll som vi plockade ut i vinst tältet tillsammans med alla rosetter.
Nu har vi bara en ynka lydnads tävling kvar i slutet av september och förhoppningsvis slipper vi anmäla till fler i klass 1 i år..! 
 
En jätte trött Vajlo med sina sina rosetter och sin härliga nya fäll  ♥

Kommentarer
Mari säger:

Än en gång - Stort Grattis! Jättekul! Ta hand om din fina kille, och dig själv! Det ska till en duktig handler också! Man är ju ett team! :)

Svar: Tack snälla! Det lovar jag att jag ska :)Idag kändes det riktigt bra och kändes som att vi hade ett riktigt bra sammarbete :)
Sara & Vajlo

2012-08-19 | 20:16:02
Bloggadress: http://www.australianmates.se
Marlene säger:

Sådärja!! :D Grattis!!

Svar: Tack!! :D
Sara & Vajlo

2012-08-19 | 20:29:40
Bloggadress: http://www.yabasta.se
C.J. säger:

Grattis! Va kul med sådan dunderavslutning på utställningssäsongen.

Svar: Tack! Ja så jäkla skönt eftersom det inte gått någe vidare bra tidigare :)
Sara & Vajlo

2012-08-19 | 20:57:30
Bloggadress: http://mightytigress.blogspot.se
Gunvor säger:

Jättegrattis!! Men nu får du allt börja träna på allvar för brukset så ni kan bli champion! (tycker du jag är tjatig? ;))

Svar: Tack! Haha jag lovar vi ska! ;) Letar efter en brukskurs som innefattar allt eftersom jag inte kan Nått! Så hoppas på att komma med en redan nu till hösten! Nej då inte tjatig alls! ;)
Sara & Vajlo

2012-08-19 | 22:09:52
Bloggadress: http://www.roscanailles.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback