när allt bara känns så rätt

Dagen har varit lång och seg, det har varit varmt och kvavt och vi har bara legat på sofflocket eftersom jag var ute o svirade igår. Vi har tränat hela veckan enbart platsliggningen på olika vis. Det andra vet jag ju sitter, vi har vel någon enstaka gång kört apporten till frukosten, några steg linförighet, och ett o ett annat ställande/läggande, mest bara för att göra det på skoj utan träning. Vi kom för en liten stund sen in från kvälls promenade där vi körde igenom hela lydnads 1 det är den sista förberedelsen inför tävlingen. Allt klaffade, Vajlo var tänd och gik helt underbart! Jag vill Så gärna kunna få med mig detta ut på planen jag vill visa hur kul vi har hur fint samarbete vi har ihop, snälla låt det få hänga med de 2 tävlingarna vi har framför oss!
Och påtal om tävling....Fick pm;et för rasspecialen igår. Såg ut som bedömningen för hanarna skulle krocka med lydnaden så skrev ett mail den ansvarige och frågade hur detta skulle lösas. Fick till svar att många ung hundar och valpar ska bedömmas innan öppenklass och för säkerhets skull ska vi få start nr.1 i lydnaden...!
På ett sätt är det skönt att veta vilket strat nummer man har och att få vara först så att man "blir av med det". Men jag brukar tycka det är skönt o ha nåra före så nervositeten hinner rinna av och man får titta lite på andra.
Kommer vara spyfärdig innan...!
Ser endå fram emot rasspecialen, en hel dag enbart med kelpies!!! Enligt alla anmälda kommer det 61.st hundar (2valpar 22hanhundar 37tikar! Sen är det säkert fler som kanske inte är anmälda, så kul!

Ursöt liten minivajlo 12v

Kommentarer
Lisa säger:

Åhh, hade också velat åka på rasspecial :/

Svar: Tur att det är ett årligt event! :)
Sara & Vajlo

2012-08-03 | 23:34:46
Bloggadress: http://www.lathundarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback