Nystart

Idag kl 06.00 började vårat nya liv.
Igår fick jag ett samtal som jag väntat länge på - jag har fått ett jobb!
Till en början ska jag prova 6v och sedan får vi se men det är iaf en början :)
Det är toppen tider som passar oss superbra mån-fre 9-13.
Det känns som en sten har lyfts från mina axlar. Även om detta inte går vägen mer än 6v så har jag äntligen fått tagit ett steg frammåt ist för att alltid få backa.

Herr V. var inte lika entusiastisk över våra nya rutiner..2mil på 40 min dög tydligen inte för han grät hjärtat ur sig så fort jag stängde dörren imorse..Jag backade öppnade dörren o sa åt honom att gå o lägga sig, efter det låg han bara och sov hela dagen. Hur jag vet det? Jag är så himla smart att jag filmar honom med webbcamen på laptopen när han är ensam hemma och tittar på det när jag kommer hem. Riktigt smidigt och tryggt o veta vad han gör när han är själv. Försöker hitta en lösning så det sänds direkt till mobilen vore ju himla bra! Någon som vet nått bra?
Första dagen på jobbet känndes bra och tyckte att jag kom in i allt snabbt, hoppas mina nya arbetskamrater tycker lika dant. Min underbart snälla storasyster kom förbi efter jobbet och tog med sig Vajlo hem för lite avlastning för oss båda. Imorron åker dom ut till våra föräldrar på landet och stannar där tills fredag.
Är så himla tomt utan honom här hemma. Under 2 år har det bara varit vi och han har aldrig varit borta från mig mer än några timmar eller en dag. Men det är nog nyttigt för oss båda.
Fick ett mms av syrran där dom ligger i sängen och Vajlo ligger o sover på Malins axel med texten "fy fan va din hund är bortskämd!"  opps ;) Ja lite bortskämd är han nog allt!
 
Aouuuuw

Kommentarer
Gunvor säger:

Hallå där, 2 mil på 40 minuter är inte möjligt;) Men oavsett så önskar jag dig Lycka Till!

Svar: Nemen oj haha! Så fel det kan bli, jag gick ju bara en mil!
Tack!
Sara & Vajlo

2012-08-22 | 21:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback