Nu är det jul här i vårt hus

 
 
Klapparna är öppnade magarna är fulla av julmat och julgodis och snön håller på att smälta bort utanför fönstret. Jul helgen kom och blåste förbi med ilfart! 
Vi har semester ute på landet med hela familjen och hundarna njuter av det fria livet på landet. I förrgår kväll tog jag "2spanns" periären med Vajlo och shiva! Dock var det inte med släde utan efter en snowracer, och tur var det för det gick undan vill jag lova och jag är glad att det fanns bromsar! Och idag fortsatte vi med träningen och vajlo fick dra sowracern i blötsnö. Han är skit duktig och han tycker det är riktigt roligt. Ibland stannar han till för o rulla sig i snön så lite "fjanerier" har han för sig när han börjar bli trött, men med lite peppning jobbar han vidare. Han får springa lös när han jobbar själv för att få ta det i sin egen takt och bara vänja sig vid komandon och att ha något tyngre bakom. Han kan redan höger och vänster när vägarna tydligt delar sig men stannar alltid upp efter han svängt för att få bekräftelse att han gjort rätt eller invänta ett nytt komando. Min duktiga kille :) 

Vajlo har fått massa ben i julklapp och en valfri brukskurs av mamma och pappa! Ska bli så himla roligt att gå kurs och i slutet börja i appelklassen. Kanske får tänka om planeringen för 2013 lite grann, men kursen inplanerad, kanske vi ska sikta på att få bruksmeriten ist för LP2..
Fick kanon julklappar av jobbet var av den ena var en "dagbok" med almenacka och stora sidor med mycket plats för o skriva. Jag stog och sneglade på en i affären häromdagen och tänkte att det kunde vara bra att få allt nerskrivet när jag ska försöka strukturera upp våran träning mer. Att skärpa mig och sätta tydliga mål varje vecka och exakt vad och hur vi ska jobba under våra träningspass. Det är en chans att bli mer organiserad, så nu får jag skärpa mig.. En sak vet jag mycket väl på vad vi ska träna på under nästa år, nämligen uthållighet. Att hålla fokus tempo uppe utan att "fuska" på momenten. Hur gör ni när ni tränar detta? Vad är era absolut bästa tips för att träna dessa saker som att ha uthållig fokus med bra "tryck" och tempo utan att slöa ihop. Kom gärna med tips!!

Vi har 1 dag kvar ute på landet och imorgon åker vi hem igen, jag har långledigt till den 2dec och ska ta en av dagarna till att sätta mig ner och skriva om det gågna året och planerna för året som kommer, god jul till er alla och ett gott nytt år! :)


Kommentarer
Malin säger:

Fiina bilder :)

Svar: Tack :)
Sara & Vajlo

2012-12-27 | 22:43:34
Bloggadress: http://liivat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback