Att sätta upp mål

Kl.8 var det någon som studsade upp i sängen och var galet pigg!
Jag tyckte gott vi kunde ligga en liiiten stund till men det tyckte inte Vajlo som drog av mig täcket, hämtade sitt koppel och la det i mitt ansikte - fatta vinken morsan!
Det var bara att masa sig upp.
Vi tog med oss frukosten ut och han fick den iform av "berikning".
(gömma i träd, stoppa i kottar, kasta ut i snön, lägga i stubbar mm.)
Sen gick vi en härlig promenad och busade i snön. 

När vi kom in satte jag mig och kollade upp om det fanns några lydnadstävlingar nära oss. Hitttade en på hemma plan här i Norrpan i maj fick värsta pirret i magen - ska vi våga anmäla oss ..?!
Vi har ju inte riktigt alla moment klara och vi har ju lagt lydnaden "på hyllan" ett tag eftersom Vajlo tappade suget. Men han kändes så taggad i söndags (matte också) och det är ju trotts allt 3mån kvar.
Känns som vi borde hinna bli redo om vi tar tag i lydnaden på riktigt igen och kör gärnet??
Vet ju precis vad vi behöver lägga ner störst vikt på och de momenten som inte riktigt sitter har vi tränat lite löst på så vi har iaf grunden till allt förutom tandvisningen.
Och hur ska man kunna sätta tandvisningen med en hund som är 50% dingo och 50% känguru?! Hahah!
Ska suga på karamellen en vecka och börja träna ordentligt så får vi vad beslutet blir och hur vi känner oss.

Någon stans måste vi ju börja och det kanske kan vara bra att ta en tävling till att få känna efter och se vad vi behöver fila på och för mig att tygla den där jäkla vinnarskallen :P
Together we will reach for the stars

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback